شناسهٔ خبر: 67496338 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: تسنیم | لینک خبر

افزایش اعتبارات دستگاه‌های فرهنگی یزد در دولت سیزدهم

استاندار یزد با اشاره به اهمیت توجه به مسائل فرهنگی گفت: در دولت سیزدهم باوجود محدودیت‌ها، اعتبارات دستگاه‌های فرهنگی افزایش قابل توجهی پیدا کرد.

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرگزاری تسنیم از یزد، مهران فاطمی با حضور در حوزه هنری انقلاب اسلامی استان، ضمن بررسی ظرفیت‌ها و مسائل این مجموعه، آن را مجموعه‌ای فعال، خلاق و نوآور توصیف کرد و گفت: بزرگترین ویژگی این مجموعه، ساختار چالاک و عملیاتی آن است که در کیفیت و کمیت اقدامات و فعالیت‌هایش به چشم می‌آید.

فاطمی با اشاره به افزایش اعتبارات دستگاه‌های فرهنگی استان در دولت سیزدهم افزود: باوجود محدودیت‌های قانونی و آیین‌نامه‌های بودجه، تلاش کردیم تا این مجموعه فرهنگی با مشکل مواجه نشود.

وی همچنین به برنامه‌های تولیدی در حوزه هنری انقلاب اسلامی استان، به ویژه برنامه طنز «قندشکن» اشاره کرد و تصریح کرد: تحقق نیازهای جامعه به نشاط معنوی و شادابی مردم در چارچوب‌های مشخص عرفی با توجه به فشارهای روحی، روانی و جسمی بسیار دشوار است.

استاندار یزد با تأکید بر اهمیت شادی و انبساط خاطر مردم در قرآن کریم، افزود: با توجه به عملکرد مطلوب حوزه هنری استان در بخش‌های کتاب و کتابخوانی، شعر و سرود مقاومت و معرفی شهدا، توجه به طراحی دیوارنگاره‌های شهری نیز باید در دستور کار قرار گیرد.

فاطمی بر لزوم توجه به طراحی دیوارنگاره‌های شهری توسط حوزه هنری تأکید کرد و گفت: دیوارنگاره‌ها موضوع مهمی است که باید با بهترین نحو در انتقال ارزش‌ها و فرهنگ استفاده شود.

وی با تاکید بر اینکه در حوزه فرهنگسازی باید به صورت ویژه از ظرفیت‌های هنری بهره گیری کنیم، گفت: امیدواریم با این اقدامات، نشاط و شادابی بیشتری به جامعه تزریق شود.

انتهای پیام/781

نظر شما