شناسهٔ خبر: 67496089 - سرویس اقتصادی
نسخه قابل چاپ منبع: شانا | لینک خبر

تبدیل وضعیت بیش از ۱۴ هزار نفر از کارکنان صنعت گاز در دولت سیزدهم

مدیر توسعه سرمایه انسانی شرکت ملی گاز ایران از تبدیل وضعیت بیش از ۱۴ هزار نفر از کارکنان صنعت گاز در دولت سیزدهم خبر داد.

صاحب‌خبر -

به گزارش شانا به‌نقل از شرکت ملی گاز ایران، سیروس امیری چیمه در گزارشی از عملکرد امور مختلف مدیریت توسعه سرمایه انسانی این شرکت در دولت سیزدهم گفت: برگزاری بیش از ۳ میلیون و ۲۰۰ هزار نفرساعت آموزش حضوری و غیرحضوری در شرکت ملی گاز ایران و جذب، استخدام و تبدیل وضعیت بیش از ۱۴ هزار نفر در قالب طرح‌های مختلف به‌منظور تأمین نیروی انسانی از مهم‌ترین اقدام‌های این شرکت بوده است.

وی افزود: این امور در بخش کارکنان با هدف تحقق کامل بند «و» ماده ۴۴ قانون برنامه پنجم توسعه و بند «د» تبصره ۲۰ قانون بودجه سال ۱۴۰۰ و بند «و» تبصره ۲۰ قانون بودجه سال ۱۴۰۱، فرایند استخدام و تبدیل وضعیت کارکنان قراردادی مدت‌موقت/ معین و نیروهای پیمانکاری طرف قرارداد شرکت (ایثارگران و فرزندان ایثارگر) را اجرا کرده است.

مدیر توسعه سرمایه انسانی شرکت ملی گاز ایران ادامه داد: در موضوع تأمین نیروی انسانی، فرایند جذب، استخدام و تبدیل وضعیت حدود ۴ هزار نفر در قالب مجوزهای استخدامی مشمولان شناسایی‌شده طرح قانون تفسیر بند «و»، فارغ‌التحصیلان گروه «الف» دانشگاه نفت، تبدیل وضعیت قبول‌شدگان طرح توانمندسازی کارکنان مدت‌موقت، جذب نخبگان و جذب پذیرفته‌شدگان آزمون سراسری سال ۱۴۰۲ از سهمیه اختصاص‌یافته به شرکت ملی گاز ایران، امضای قرارداد در قالب قراردادهای مدت‌موقت، مدت‌معین و مشاوره ساعتی، جذب و اشتغال فرزندان کارکنان ایثارگر (پیمانکاری و قرارداد مدت‌موقت) و به‌کارگیری خدمات متقاضیان طرح امریه عادی و نخبه‌ طرح نظام، انجام شده است.

امیری توجه به آموزش و تجهیز نیروی انسانی را از سرفصل‌های مهم اقدام‌های این مدیریت در دولت سیزدهم اعلام کرد و گفت: تحقق ۱۰۰درصدی اهداف آموزش و تجهیز نیروی انسانی با برگزاری بیش از ۳ میلیون و ۲۰۰ هزار نفرساعت آموزش حضوری و غیرحضوری در شرکت ملی گاز ایران، گوشه‌ای از این دستاوردهاست.

وی در تشریح اقدام‌های انجام‌شده در زمینه امور پژوهش‌های سرمایه انسانی و تحول اداری توضیح داد: اتصال همه شرکت‌های تابع به سامانه یکپارچه مدیریت دانش، مستندسازی دانش‌های فنی و تخصصی حائز اولویت شرکت و انتشار آن به‌منظور به‌کارگیری شرکت‌ها، همکاری مستمر و نقش و مشارکت اثربخش در فرایند تدوین و طراحی الگوها و مفاهیم حرفه‌ای حوزه سرمایه انسانی صنعت نفت از اقدام‌های این مدیریت در این زمینه است.

به گفته مدیر توسعه سرمایه انسانی شرکت ملی گاز ایران، استمرار فرایند استقرار اخلاق حرفه‌ای/ اسلامی در گستره  فرهنگ سازمانی این شرکت و ارتقای جایگاه صنعت گاز در فرایند ارزیابی شاخص‌های عمومی مرتبط با حوزه سرمایه انسانی در فرایند ارزیابی عملکرد برش ملی دستگاه‌های اجرایی کشور، از دیگر اقدام‌های شاخص مدیریت توسعه سرمایه انسانی در این بازه زمانی است.

امیری یادآور شد: افزون بر این موارد، اقدام‌های متعدد در حوزه امور رفاهی، توسعه ورزش، بررسی طرح‌ها، روش‌ها و هماهنگی مقررات اداری، سیستم اطلاعات، مددکاری و طرح و برنامه‌ریزی نیروی انسانی در سه سال اخیر انجام شده است.

نظر شما