شناسهٔ خبر: 67495859 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: حوزه | لینک خبر

امام جمعه موقت تبریز:

نیازمند توجه به مسائل اخلاقی و خودسازی برای تقویت عزت نفس هستیم

حوزه/ حجت الاسلام والمسلمین مطهری اصل با اشاره به حساسیت‌های فعالیت در دادگستری‌ها گفت: تقویت عزت نفس و توجه به مسائل معنوی برای برون رفت از مسائل حاشیه‌ای در بین کارکنان این مجموعه ضروری است.

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرگزاری حوزه از تبریز، حجت الاسلام والمسلمین احمد مطهری اصل امام جمعه موقت تبریز روز چهارشنبه در آئین تجلیل از قضات و کارمندان نمونه دادگستری استان، با اشاره به حساسیت‌های فعالیت در دادگستری‌ها، اظهار کرد: تقویت عزت نفس و توجه به مسائل معنوی برای برون رفت از مسائل حاشیه‌ای در بین کارکنان این مجموعه ضروری است.

وی افزود: ماهیت مأموریت خاص دستگاه قضائی، این مجموعه را مستعد بروز صفات منفی کرده است و به این خاطر در تعالیم الهی و اسلامی موضوع قضاوت بسیار مورد توجه قرار دارد.

وی اظهار کرد: به جهت وجود زمینه‌های بروز نکات منفی، کارکنان مجموعه دادگستری به خصوص قضات نیازمند توجه به مسائل اخلاقی و خودسازی برای تقویت هرچه بیشتر عزت نفس خود هستند.

حجت الاسلام والمسلمین مطهری اصل حکم به عدل را از اهم ثواب‌های مدنظر خداوند عنوان و اضافه کرد: قضاوت به زعم تعالیم الهی و اسلامی، تفویض اختیاری از سوی خداوند به ائمه و معصومین (ع) و از سوی ایشان به قضات است.

وی با بیان اینکه نعمت عقل و شعور امتیازی است که خداوند صرفاً" به انسان عطا فرموده است، افزود: به رغم این امتیاز بزرگ، انسان با تمام رسولان الهی، عناد، دشمنی و لجاجت داشته است و به همین دلیل خدا در قرآن به غیر از انسان از هیچ موجودی گلایه نکرده است.

نظر شما