شناسهٔ خبر: 67495483 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: مهر | لینک خبر

سرپرست معاونت بهبود تولیدات گیاهی جهاد کشاورزی مازندران:

۱۷ هزار تن کلزا از کشاورزان مازندران خریداری شد

ساری- سرپرست معاونت بهبود تولیدات گیاهی جهاد کشاورزی مازندران از خرید ۱۷ هزار تن کلزا از کشاورزان استان خبر داد.

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرنگار مهر، علی باقری ظهر چهارشنبه در جلسه خرید محصولات زراعی گفت: به حول و قوه‌الهی، با توجه به شرایط مساعد و مناسب آب و هوایی، با تلاش و کوشش کشاورزان کلزاکار مازندرانی و تأمین به موقع نهاده‌های مورد نیاز این قشر زحمتکش از سوی سازمان جهاد کشاورزی استان مازندران و با مشاوره‌های فنی ارائه شده توسط کارشناسان ستاد سازمان، مدیریت‌ها و مراکز جهاد کشاورزی دهستان‌ها در سال زراعی جاری تاکنون بیش از ۱۷ هزار تن کلزای تولیدی کشاورزان استان خریداری شده است.

باقری افزود: با توجه به در پیش بودن برداشت کلزای زمستانه، پیش بینی می‌شود در سال زراعی جاری نسبت به مدت مشابه در سال گذشته بیش از ۷۰ درصد افزایش در تولید این محصول استراتژیک رقم بخورد.

وی خاطر نشان کرد با توجه به پیگیری‌های به عمل آمده، شرکت‌هایی که در قالب طرح خرید توافقی، اقدام به خرید کلزا از کشاورزان نموده‌اند؛ حدود ۶۰ درصد مطالبات کلزاکاران را پرداخت کرده و انشاالله طی روزهای آتی، باقی مانده این مطالبات نیز پرداخت خواهد شد.

باقری در پایان گفت: از هم اکنون پیش‌بینی‌ها و برنامه‌ریزی‌های لازم برای کشت پاییزه امسال در دستور کار معاونت بهبود تولیدات گیاهی سازمان قرار دارد تا به خواست خداوند متعال سال زراعی پرباری را پیش رو داشته باشیم.

نظر شما