شناسهٔ خبر: 67495461 - سرویس بین‌الملل
نسخه قابل چاپ منبع: تحلیل بازار | لینک خبر

تحلیل بازار جهانی طلا؛

قیمت طلا در محدوده کم نوسان|نگاه سرمایه گذاران به داده های اقتصادی روز جمعه آمریکا!

قیمت طلا در معاملات روز چهارشنبه در محدوده ۲۳۴۰ دلار و تقریبا بدون نوسان چشمگیر باقی ماند.

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرنگار بازار؛ قیمت طلا در معاملات روز چهارشنبه در محدوده ۲۳۴۰ دلار و تقریبا بدون نوسان چشمگیر باقی ماند.

این در حالیست که داده های تولید شغل دولت آمریکا قرار است روز جمعه هفته جاری منتشر شود که این موضوع می تواند منجر به بروز نوسان قیمت در بازار طلا گردد. اهمیت انتشار این داده ها از این حیث خواهد بود که میزان تولید مشاغل توسط دولت در ماه جولای، نشان دهنده وضعیت اقتصادی و شاخص های مهمی چون رکود است. در صورتیکه وضعیت آمار مربوط به مشاغل با هدفگذاری دولت مطابقت داشته باشد، می توان امید بیشتری نسبت به عقب نشینی فدرال رزرو از سیاست نرخ بهره بانکی خود در مدت زمانی کوتاهتر بود.

در خصوص داده های مربوط به مشاغل ماه ژوئن، آخرین آمارهای موجود حاکی از تولید ۱۸۹ هزار فرصت شغلی در آمریکا است که باید دید این رقم در صورت تایید، از برنامه دولت آمریکا در خصوص تولید مشاغل کمتر خواهد بود یا برعکس.

لازم به ذکر است، انتشار هرگونه خبر مبنی بر احتمال آغاز روند کاهش نرخ بهره بانکی از سوی فدرال رزرو، می تواند به سود طلا به عنوان رقیب اصلی سپرده های بانکی باشد. لذا، سرمایه گذاران در بازار طلا می بایست برای سنجش وضعیت بازار، منتظر انتشار داده های مربوط به شاخص مشاغل باشند. در صورتیکه این داده ها برای ماه ژوئن، پایینتر از رقم هدفگذاری دولت آمریکا باشند، می توان امید بیشتری برای افزایش فشار روز فدرال رزرو بود.

نظر شما