شناسهٔ خبر: 67487970 - سرویس بین‌الملل
نسخه قابل چاپ منبع: تحلیل بازار | لینک خبر

اقتصاد آمریکا منقبض شد

تولیدات ایالات‌ متحده در ماه ژوئن برای سومین ماه متوالی منقبض شد و معیاری از قیمت‌های پرداختی کارخانه‌ها برای نهاده‌ها در میان تقاضای ضعیف برای کالاها به پایین‌ترین حد خود در ۶ ماه گذشته رسید.

صاحب‌خبر -

به گزارش بازار، موسسه مدیریت عرضه اعلام کرد که شاخص مدیران خرید تولیدی آن در ماه گذشته از ۴۸.۷ در ماه می به ۴۸.۵ کاهش یافته است. شاخص مدیران خرید بالای ۵۰ نشان دهنده رشد در بخش تولید است که ۱۰.۳ درصد از اقتصاد را تشکیل می‌دهد.

اقتصاددانان شرکت‌کننده در نظرسنجی رویترز پیش‌بینی کرده بودند که شاخص مدیران خرید به ۴۹.۱ برسد. تولید به دلیل افزایش نرخ بهره و کاهش تقاضا برای کالاها تحت فشار است.

داده‌های دولتی در هفته گذشته نشان داد که تولید با نرخ سالانه ۴.۳ درصد در سه ماهه اول کاهش یافته است که بیشتر این کاهش ناشی از کالاهای تولیدی طولانی‌مدت است.

فدرال رزرو از جولای گذشته نرخ بهره یک شبه خود را در محدوده فعلی ۵.۲۵ تا ۵.۵ درصد حفظ کرده است. فدرال رزرو از سال ۲۰۲۲ نرخ بهره خود را ۵۲۵ واحد افزایش داده است تا تورم را مهار کند.

بر اساس گزارش رویترز، تولید در کارخانه‌ها برای اولین‌بار از فوریه کاهش یافت. زیرشاخص تولید از ۵۰.۲ در ماه می به ۴۸.۵ کاهش یافت.

کل بازار کار به تدریج در حال سرد شدن است. بر اساس نظرسنجی رویترز از اقتصاددانان، دولت احتمالا روز جمعه گزارش می دهد که حقوق و دستمزد غیرکشاورزی در ماه ژوئن پس از افزایش ۲۷۲ هزار شغلی در ماه می، ۱۹۵ هزار شغل افزایش یافته است. نرخ بیکاری بدون تغییر ۴ درصد پیش بینی می شود.

نظر شما