شناسهٔ خبر: 67495285 - سرویس اجتماعی
نسخه قابل چاپ منبع: ایلنا | لینک خبر

قول مساعد پزشکیان برای پیگیری و رفع مشکل زنان کارگر

نماینده اسبق مردم اصفهان در مجلس شورای اسلامی گفت: نرخ بیکاری در خانم‌ها و به‌ویژه خانم‌های جوان و فارغ‌التحص بسیار بالاست و عدم تناسب فرصت‌های شغلی بین آقایان و خانم‌ها، در شرایطی که تنها ۱۵ درصد فرصت‌های شغلی به خانم‌ها اختصاص دارد، وضعیت شغلی آن‌ها را دشوارتر کرده است.

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرنگار ایلنا، ناهید تاج‌الدین (نماینده اسبق مردم اصفهان در مجلس شورای اسلامی و رئیس کمیته زنان کارگر و بازنشسته ستاد مرکزی دکتر پزشکیان) گفت: تفاوت جنسیتی در پرداخت دستمزد و عدم وجود امنیت شغلی و ترس از اخراج در مورد بانوانی که از مرخصی ایام بارداری استفاده می‌کنند، بسیار گسترش پیدا کرده است. 

وی بیان کرد: نرخ بیکاری در خانم‌ها و به‌ویژه خانم‌های جوان و فارغ‌التحصیل بسیار بالاست و عدم تناسب فرصت‌های شغلی بین آقایان و خانم‌ها، در شرایطی که تنها ۱۵ درصد فرصت‌های شغلی به خانم‌ها اختصاص دارد، وضعیت شغلی آن‌ها را دشوارتر کرده است. 

تاج‌الدین گفت: همچنین‌ عدم اعتماد سیستم بانکی در خصوص تامین مالی برای خانم‌هایی که قصد تاسیس بنگاه اقتصادی دارند یا در قالب خود اشتغالی قصد فعالیت دارند و نگاه تبعیض‌آمیز در دستگاه‌های دولتی و عدم ارائه فرصت‌های مدیریتی به بانوان علی رغم شایستگی، فرصت‌های مدیریتی را از خانم‌ها گرفته است. 

وی تاکید کرد: تعیین دستمزد کارگران باید متناسب با معیشت کارگران سنجیده شود. سه‌جانبه‌گرایی نیز میان کارگران و کارفرمایان برقرار شود. علاوه بر این، باید با احیاء خانه‌های بهداشت کارگری در کارخانجات و ایجاد امکانات ورزشی برای کارگران و بازنشستگان در جهت کنترل و بهبود سلامت کارگران و بازنشستگان گام برداریم. 

تاج الدین تاکید کرد: این موارد از جمله مطالباتی بود که زنان کارگر و بازنشستگان در جمع زنان کارگر با آقای دکتر پزشکیان مطرح کردند و ایشان قول مساعد بر پیگیری آن دادند. 

وی در پایان گفت: در این تلاطم‌های اقتصادی، گرانی، تورم و رکود، جامعه کارگری بسیار متضرر شده است؛ این کارگران از ابتدای انقلاب پای کار کشور بودند و تمام سختی‌ها و پستی و بلندی‌ها را در کنار مردم گام برداشتند. این بار هم با تلاش‌های صورت گرفته، کارگران عزیز مثل همیشه پای صندوق‌های رای حاضر خواهند شد و با رای به آقای پزشکیان، پیگیر مطالباتشان خواهند بود؛ چرا که دکتر پزشکیان را مردی از جنس مردم، عدالت‌محور و صادق می‌دانند.

انتهای پیام/

نظر شما