شناسهٔ خبر: 67494482 - سرویس اجتماعی
نسخه قابل چاپ منبع: تابناک | لینک خبر

این کشوردر ثبت اختراع هوش‌مصنوعی رکورد زد

براساس گزارش سازمان ملل چین در رقابت برای ثبت اختراع هوش‌مصنوعی پیشرو و در صدر جدول قرار دارد.

صاحب‌خبر -


به گزارش  تابناک به نقل از برنا؛ داده‌های سازمان ملل نشان داد که چین در اختراعات تولید هوش‌مصنوعی مانند چت بات‌ها بسیار جلوتر از سایر کشورها است و شش برابر بیش‌تر از نزدیک‌ترین رقیب خود ایالات متحده ثبت اختراع کرده است.

داده‌ها نشان می‌دهد که چین، کره جنوبی، ژاپن و هند به ترتیب در رتبه اول، سوم، چهارم و پنجم قرار دارند و هند با سریع‌ترین سرعت در حال رشد است.

 
کریستوفر هریسون، مدیر تحلیل اختراعات سازمان جهانی مالکیت فکری (WIPO) گفت که در حالی که چت بات‌هایی که توانایی تقلید از گفتمان انسانی را دارند، در حال حاضر به طور گسترده‌ای توسط خرده فروشان و دیگران برای بهبود خدمات مشتری استفاده می‌شوند، GenAI پتانسیل تغییر بسیاری از بخش‌های اقتصادی دیگر مانند علم، انتشارات، حمل و نقل یا امنیت را دارد.

وی در ادامه گفت: «داده‌های ثبت اختراع نشان می‌دهد که این حوزه‌ای است که در آینده تاثیر عمیقی در بسیاری از بخش‌های مختلف صنعتی خواهد داشت و بخش علمی را که مولکول‌های ایجاد شده توسط GenAI پتانسیل تسریع در توسعه دارو را دارند، برجسته کرد.»

WIPO اعلام کرد که انتظار دارد موج دیگری از حق ثبت اختراع به زودی ثبت شود و قصد دارد به‌روزرسانی آینده داده‌ها را منتشر کند.

نظر شما