شناسهٔ خبر: 67494434 - سرویس بین‌الملل
نسخه قابل چاپ منبع: قدس آنلاین | لینک خبر

اوکراین: توطئه براندازانه را خنثی کردیم

اوکراین می‌گوید یک طرح توطئه برای براندازی حکومت کی‌یف را خنثی کرده است.

صاحب‌خبر -

به گزارش قدس آنلاین، «یک طرح توطئه برای ساقط کردن دولت که مورد حمایت روسیه بود را خنثی کردیم.» این ادعای تازه مقامات اوکراینی است که شبکه سی ان ان آن را گزارش داده است. سرویس امنیتی اوکراین در حساب تلگرامی خود مدعی شده که سازمان دهندگان توطئه قصد داشتند در ۳۰ ژوئن(۹ تیر) شورشی را در کی‌یف به راه بیندازند تا کنترل پارلمان اوکراین را به دست بگیرند و رهبری سیاسی و نظامی را از قدرت برکنار کنند.سی ان ان می‌گوید که مشخص نیست که توطئه ادعایی چقدر قابل اجرا بوده و یا اصلا مسکو ارتباطی به این طرح داشته است یا نه.

دولت ولودیمیر زلنسکی درحالی قدرت را در دست دارد که مهلت ریاست جمهوری آن مارس ۲۰۲۴ به پایان رسیده است. با این حال، در نوامبر سال گذشته، رئیس جمهور این کشور اعلام کرد که در شرایط جنگی، برگزاری انتخابات مناسب نبوده و تنها منجر به تشدید اوضاع در داخل کشور خواهد شد و بدین ترتیب او انتخابات را لغو کرد.این درحالیست که فرسایشی شدن جنگ، مشکلات اقتصادی و آواره شدن میلیونها اوکراینی نارضایتیها از دولت زلنسکی را افزایش داده است. اوکراین در اردیبهشت ماه گذشته نیز مدعی شد که توطئه «عوامل روسیه» برای ترور رئیس‌جمهور و دیگر مقامات ارشد را خنثی کرده است. روسیه به ایت ادعا واکنشی نشان نداد.

سرویس امنیتی اوکراین در ادامه گفته که ۴ مظنون را در ارتباط با این طرح بازداشت کرده و از آنها سلاح و مهمات، تلفن همراه، کامپیوتر و دیگر شواهد مربوط به اقدامات جنایی کشف و ضبط کرده است. این نهاد امنیتی اوکراین همچنین مدعی شده که افراد مظنون یک سالن با ظرفیت ۲۰۰۰ نفر را اجاره کرده و به دنبال جذب نیروی نظامی و نگهبانان مسلح از شرکتهای خصوصی برای مشارکت در طرح تسخیر پارلمان بودند.

برچسب‌ها:

نظر شما