شناسهٔ خبر: 67494248 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: برنا | لینک خبر

بنیاد مسکن 16 هزار واحد روستایی و شهری در استان قزوین احداث می کند

مدیرکل بنیاد مسکن استان قزوین گفت: 16 هزار واحد مسکونی در روستاها و شهرهای زیر یکصد هزار نفر جمعیت توسط بنیاد مسکن ساخته می شود.   مدیرکل بنیاد مسکن استان قزوین گفت: 16 هزار واحد مسکونی در روستاها و شهرهای زیر یکصد هزار نفر جمعیت توسط بنیاد مسکن ساخته می شود.  

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرگزاری برنا از قزوین؛ نشست خبری مدیران شورای هماهنگی وزارت راه و شهرسازی در استان قزوین با حضور وهاب میزانی مدیرکل راه و شهرسازی، جواد حق لطفی مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده ای استان، سبحانی مدیرکل بنیاد مسکن، آلوردی مدیر شعب بانک مسکن استان، امجد رئیس پایانه راه آهن قزوین، عباس قربانی مدیر آزمایشگاه فنی و مکانیک خاک استان، شیخ الملوکی مدیرکل هواشناسی استان، نصیرزاده مدیر طرح های شرکت ساخت و توسعه زیربنایی حمل و نقل کشور در استانهای قزوین و زنجان در سالن جلسات اداره کل راه و شهرسازی قزوین برگزار شد.

بنیاد مسکن 16 هزار واحد روستایی و شهری در استان قزوین احداث می کند

فرهاد سبحانی در این نشست اظهارداشت: سهمیه بنیاد مسکن در اجرای طرح نهضت ملی مسکن در استان ۴۱۸۹ واحد است و این نهاد در 6 شهرستان استان قزوین  این طرح را در دست اجرا دارد که خوشبختانه  ۱۲۰۰ واحد در هفته قبل به اتمام رسید و  در مراسمی به متقاضیان واگذار شد.

سبحانی تصریح کرد: در استان قزوین قرار است در مدت چهار سال 16 هزار واحد مسکونی در روستاها و شهرهای کوچک با کمتر از 100 هزار نفر جمعیت ساخته شود و تاکنون 14 هزار و 500 واحد به بانکها معرفی شده اند و 13 هزار و 300 واحد به مرحله عقد قرارداد رسیده است.

مدیرکل بنیاد مسکن استان قزوین تصریح کرد: در استان قزوین 8100 واحد مسکونی پایان کار دریافت کرده و به مرحله بهره برداری رسیده و امیدواریم تا پایان مهلت تعیین شده همه 16 هزار واحد را احداث و واگذار کنیم.

این مدیر یادآورشد: پروژه های بنیاد مسکن بین  75 تا 100 درصد پیشرفت فیزیکی دارند.

بنیاد مسکن 16 هزار واحد روستایی و شهری در استان قزوین احداث می کند

62 درصد واحدهای مسکونی روستایی مقاوم سازی شده است

سبحانی تصریح کرد: بنیاد مسکن استان در بخش مسکن روستایی و در قالب طرح ویژه بهسازی مسکن روستایی تعداد ۶۷۵۰۰ واحد را مقاوم سازی کرده که تاکنون 62 درصد این واحدها مقاوم سازی شده و در کشور شاخص هستیم.

تامین زمین در 7 روستای استان 

وی در ادامه از ضرورت تامین زمین برای ساخت مسکن در روستاها نیز خبرداد و اظهارداشت: در 7 روستای استان قزوین تاکنون 28 هزار قطعه زمین تولید شده و آماده سازی در 3 روستا نیز آغاز شده است و در اجرای این طرح به صورت پایلوت در ردیف 4 استان شاخص کشوریم.

سبحانی یادآورشد: از مجموع 2199 واحد در دست ساخت توسط بنیاد مسکن درحال حاضر 2246 واحد دارای پیشرفت فیزیکی بیش از 75 درصد است و ساخت 488 واحد نیز که سال گذشته آغاز شده از پیشرفت فیزیکی 75 درصدی برخوردار است.

بنیاد مسکن 16 هزار واحد روستایی و شهری در استان قزوین احداث می کند

وی گفت: تعامل بنیاد مسکن با بانک مسکن استان در سطح بسیار خوبی است و عقد قراردادها در شرایط مطلوبی قرار دارد که جای تشکر و قدردانی دارد.

مدیرکل بنیاد مسکن استان قزوین تصریح کرد: برای خانه دار شدن محرومان نیز 500 واحد در دست احداث است و 25 قطعه زمین رایگان هم تامین شده است تا به نیازمندان اعطا شود.

بنیاد مسکن 16 هزار واحد روستایی و شهری در استان قزوین احداث می کند

سبحانی بیان کرد: با توزیع قیر رایگان در 230 روستا بیش از دو میلیون مترمربع روکش اسفالت معابر در این مناطق انجام شده است و امسال هم 50 میلیارد تومان قیر رایگان توزیع خواهد شد.

انتهای پیام

نظر شما