شناسهٔ خبر: 67494164 - سرویس فرهنگی
نسخه قابل چاپ منبع: وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی | لینک خبر

بازدید مدیر کل فرهنگ و ارشاد اسلامی از نمایشگاه نقاشی خط

صاحب‌خبر -



به گزارش روابط عمومی اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان یزد؛  عابدی با آثار این هنرجویان  که با موضوعات مختلف برپا شده است آشنا شد.این نمایشگاه که 12تا تیرماه برپا می باشد با 28 اثر نقاشی خط از 12 هنرمند میزبان علاقه مندان عرصه هنراست.
 
عابدی  بیان کرد: نقاشی‌خط به عنوان شیوه‌ای نوپا و اصیل در هنر معاصر ایران شناخته می‌شود، مکتبی که عنصر «خط و خوشنویسی» با تکیه بر وجه بصری‌اش، خمیر مایه اصلی آن را تشکیل داده و محتوای آثار در شکل و ظاهر بصری آن نشان داده می‌شود.


وی با اشاره به اینکه دیدن آثار هنری و ایجاد فضاهای هنری تأثیر بسیار زیادی در تقویت روحیه انسان دارد، تأکید کرد:ما از ورود بخش خصوصی به عرصه فرهنگ و هنر و ایجاد بستر و فراهم کردن مکان های عرضه آثار هنری برای هنرمندان این عرصه  استقبال میکنیم و ما از هر تلاشی برای ترویج این کار در بستر مناسب آن فروگذار نمی کنیم.


بنا بر این گزارش در این نمایشگاه آثار هنرآموزان و هنرجویان  سهیلا احمدی،حمید رضا آباد،ماندانا احمدی،لی لی ایرایی،فروغ دستجردی،وحیده رفیعی فر،مریم عابدینی پور،مرجان غلامرضایی،محمد فرهمند،فاطمه کمالی،فائزه معزالدینیو اطهر نورمحمد زاده به معرض نمایش گذاشته شده است .
 
خانم قدوسی،مدیر مسوول نگارخانه وسمه متولد ۱۳63 نیز خود هنرمند عرصه تجسمی است ودارای دیپلم نقاشی از هنرستان هنرهای زیبای دختران یزد و کارشناسی ارشد مرمت آثار تاریخی  است که این نگارخانه را در سال 1399 تاسیس کرده است.  
نگارخانه وسمه درکوی اساتید –خیابان ادب – نبش فرعی 2  عصرها با ارائه  آثار هنری از هنرمندان استان یزد میزبان علاقه مندان است.

 


رسانه جدید
رسانه جدید

10
9
اصلی
7
6
5
4
اصلی
7
6
5
4
3

نظر شما