شناسهٔ خبر: 67494066 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: ایرنا | لینک خبر

سالانه ۲۰۰ هزار مترمکعب آبرسانی سیار برای عشایر اصفهان انجام می‌شود

اصفهان - ایرنا - مدیرکل عشایر اصفهان گفت: روزانه یک میلیون لیتر و سالانه بالغ بر۲۰۰ هزار مترمکعب آبرسانی سیار برای عشایر استان انجام می‌شود.

صاحب‌خبر -

مختار اسفندیاری روز چهارشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا اظهار کرد: بخش عمده این آبرسانی به‌ تامین آب آشامیدنی عشایر و میزان کمتری از آن به دام‌های آنها اختصاص می‌یابد.

وی ادامه داد: این روزها با افزایش دمای هوا، آبرسانی سیار در مناطق عشایرنشین بیشتر شده است تا این قشر پرتلاش با چالش تامین روبه‌رو نشوند.

مدیرکل عشایر اصفهان تصریح کرد: تامین نهاده‌های دامی بعنوانی یکی دیگر از نیازهای اساسی این قشر نیز هر سال در فصول پاییز و زمستان در دستور کار قرار می‌گیرد و رقم توزیع

نهاده‌ها در استان در یک سال حدود ۱۰ هزار تُن است.

اسفندیاری اظهار داشت: تامین و توزیع نهاده‌های دامی، دست عشایر را برای پرواربندی بیشتر باز می‌گذارد و این امر تولید بیشتر فراورده‌های دامی را در پی خواهد داشت.

سالانه ۲۰۰ هزار مترمکعب آبرسانی سیار برای عشایر اصفهان انجام می‌شود

وی با بیان اینکه عشایر همواره در بزنگاه‌های تاریخی کشورمان نقش‌آفرین بوده اند، خاطرنشان کرد: آنان در انتخابات هفته گذشته بطور گسترده شرکت کردند و روز جمعه پیش رو در مرحله دوم انتخابات ریاست جمهوری نیز فعالانه حضور خواهند یافت.

مدیرکل عشایر اصفهان افزود: تامین و توزیع سلول‌های خورشیدی برای تولید برق از انرژی پاک، بهبود در آبرسانی، ایجاد سرپناه‌های موقت، تامین به موقع نهاده‌های دامی و ساماندهی جاده‌های روستایی و عشایری اصلی‌ترین، در زمره خواسته‌های آنان از رییس جمهور آینده است.

به گزارش ایرنا، شمار عشایر استان اصفهان بالغ بر ۶۰ هزار نفر در قالب ۱۱ هزار خانوار است.

عشایر ایل بختیاری از خوزستان به شهرستان‌های فریدونشهر، چادگان و فریدن در غرب اصفهان کوچ می‌کنند، عشایر ایل قشقایی از بوشهر، فارس و کهگیلویه و بویراحمد رهسپار شهرستان‌های سمیرم، دهاقان و شهرضا در جنوب استان می‌شوند و همچنین عشایر عرب جرقویه در شهرستان جرقویه در شرق اصفهان سکونت دارند.

مرحله دوم چهاردهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری بین مسعود پزشکیان و سعید جلیلی برای رسیدن به کرسی ریاست جمهوری، جمعه ۱۵ تیر برگزار می‌شود.

نظر شما