شناسهٔ خبر: 67493839 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: ایرنا | لینک خبر

زنان زمینه ساز مشارکت حداکثری و پرشور مردم در انتخابات هستند

همدان- ایرنا- مشاور فرماندار ویژه ملایر در امور بانوان و خانواده گفت: زنان می‌توانند در کنار مادر بودنشان، کُنشگر سیاسی در قالب‌های مختلف باشند و بسترهای لازم را برای مشارکت حداکثری و حضور پرشور مردم در انتخابات فراهم کنند.

صاحب‌خبر -

«مریم نگاهداری» روز چهارشنبه در گفت و گو با ایرنا اظهار کرد: جامعه زنان ایرانی که همیشه با حضور خود در صحنه‌های مختلف تاثیرگذار بوده و هستند، همپای مردان در دور دوم انتخابات مشارکتی پرشور خواهند داشت و از خانواده و تمامی اقشار برای حضور در پای صندوق‌های رای نیز دعوت می‌کنند.

وی افزود: بدون شک بانوان ملایری در کنار دیگر بانوان ایران، برای سرفرازی ایران و اقتدار هر چه بیشتر نظام مقدس جمهوری اسلامی، در انتخابات پانزدهم تیرماه حضوری حداکثری دارند و با یک رای خود در سرنوشت کشور دخیل هستند.

مشاور فرماندار ویژه ملایر در امور بانوان و خانواده با بیان اینکه دشمنان جمهوری اسلامی ایران با اصل انتخابات در کشور ما موافق نبوده و نیستند، بیان کرد: یکی از اهداف دشمنان این است که مشارکت مردم در پای صندوق‌های رای کمرنگ شده و این موضوع را بهانه و دستاویزی قرار دهند و بگویند جمهوری اسلامی ایران کشوری مردمی نیست و مسائل انحرافی را به نظام ما نسبت دهند.

نگاهداری ادامه داد: اما مردم همیشه‌ در صحنه، آگاه و بصیر ایران اسلامی هیچگاه اجازه نمی‌دهند دشمنان به هدف خود در این زمینه برسند و لازم است در این شرایط حواسمان جمع باشد که دشمن همواره به دنبال پیاده کردن اهداف شوم خود نسبت به انتخابات ایران است.

زنان زمینه ساز مشارکت حداکثری و پرشور مردم در انتخابات هستند

یک رای ما آینده‌ساز است

وی قهر کردن مردم با صندوق‌های رای و عدم انتخاب فرد اصلح را از اهداف دشمنان در انتخابات ریاست جمهوری دانست و گفت: طبق تاکیدات رهبر معظم انقلاب، مردم باید دو مولفه مشارکت حداکثری و انتخاب اصلح را مد نظر قرار دهند تا هم حضور در انتخابات پرشور باشد و هم فردی اصلح را انتخاب کرد.

مشاور فرماندار ویژه ملایر در امور بانوان و خانواده بیان کرد: با توجه به اینکه چهاردهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری به دور دوم کشیده شد، انتظار می‌رود زنان و مردان با وحدت و هماهنگی بیشتری در عرصه انتخابات حضور پیدا کرده و چشم دشمنان انقلاب و نظام را با مشارکت بالای خود کور کنند.

به گفته نگاهداری؛ این دور از انتخابات اهمیت بیشتری دارد، چراکه یک رای بیشتر آینده ایران را تضمین کند و این رای می‌تواند رای من یا شما باشد.

وی انتخابات را گفتمان اصلی جامعه دانست و اظهار کرد: این انتخابات با انتخاب‌های گذشته تفاوت بسیاری دارد، چراکه عملکرد دولت شهید آیت‌الله رئیسی انتظارات مردم جامعه را به سمت و سویی راهبری کرده که مردم خواستار انتخاب فردی هستند که عملکرد دولت او شبیه‌تر به دولت شهید خدمت باشد و نقص‌های موجود نیز برطرف شود.

محدودیتی برای حضور بانوان در عرصه سیاسی وجود ندارد

مشاور فرماندار ویژه ملایر در امور بانوان و خانواده مشارکت مردم را از اصلی‌ترین ابزار پایداری نظام اجتماعی و رشد فردی دانست و گفت: در نگاه اسلامی، مشارکت و رای دادن تنها حق نیست که بتوان از آن صرف نظر کرد، بلکه چون هر فردی در مورد رشد و پیشرفت جامعه مسئول است، هم حق و هم وظیفه است.

نگاهداری مشارکت فراگیر را فرصت رشد همگانی و برابر استعدادها و عین عدالت خواند و بیان کرد: سیره امامین انقلاب هم همواره تاکید بر اهمیت مشارکت حداکثری مردم و برگزاری انتخابات بوده و تاکید کرده‌اند که نه تنها جمهوریت، بلکه اسلامیت نظام هم وابسته به انتخابات است.

وی با تاکید بر اینکه هیچ محدودیتی برای حضور زنان در محیط اجتماعی و سیاسی وجود ندارد، خاطرنشان کرد: پس از پیروزی انقلاب اسلامی ایران به ویژه در سال‌های اخیر، حضور زنان در مشاغل گوناگون و مدیریت‌های اجتماعی و دولتی به خوبی مشهود است و در این عرصه مساله جنسیت مطرح نیست و زنان پا به پای مردان در عرصه‌های مختلف مشارکت و نقش‌آفرینی داشته‌اند.

مشاور فرماندار ویژه ملایر در امور بانوان و خانواده با بیان اینکه زنان علاوه بر حضور و مشارکت در فعالیت‌های اجتماعی، در محیط خانواده مهم‌ترین نقش‌آفرینی را دارند، افزود: مادر در خانه مدیری لایق، حساس، دقیق و مدبر است و به طور قطع می‌تواند در ترغیب کردن همسر و فرزندان دقیق‌تر و ظریف‌تر از مردها به صحنه نگاه کند.

به گزارش ایرنا؛ دور دوم انتخابات ریاست جمهوری جمعه پانزدهم تیرماه در سراسر کشور برگزار می‌شود، در این دور مردم از بین «مسعود پزشکیان» و «سعید جلیلی» یکی را به عنوان رییس جمهور انتخاب می‌کنند.

نظر شما