شناسهٔ خبر: 67493752 - سرویس علمی-فناوری
نسخه قابل چاپ منبع: سلامت نیوز | لینک خبر

پرستاری در معاونت درمان سازمان تأمین‌اجتماعی احیا می‌شود

معاون توسعه مدیریت و منابع انسانی سازمان تأمین‌اجتماعی اعلام کرد: با هدف پیگیری تخصصی مسائل حوزه پرستاری، اداره پرستاری در ساختار بخش درمان مستقیم این معاونت احیا می‌شود.

صاحب‌خبر -

به‌ گزارش سلامت نیوز به نقل از سازمان تأمین‌اجتماعی، علی محمودی هدف از احیای اداره پرستاری را برنامه ریزی منسجم برای ماموریت های کاری این قشر متناسب با مطالبات، محدودیت‌ها و شرایط کاری آنان دانست تا بتواند رضایت شغلی پرستاران و ارتقای بهره وری آنان را به دنبال داشته باشد.

معاون سازمان تامین اجتماعی بیان کرد: وظایف بخش پرستاری در سه بخش «وظایف تخصصی، وظایف نظارتی و برنامه‌ریزی و وظایف هماهنگی عمومی» دیده شده است تا اموری چون تدوین برنامه‌های عملیاتی، تنظیم و بازنگری تفاهم‌نامه‌ها و بخشنامه‌ها و دستورالعمل‌ها و ارایه راهکار برای اصلاح رویه‌ها پیگیری شود.

محمودی، ارزیابی و رتبه‌بندی دفاتر پرستاری مراکز درمانی، مشارکت در استانداردسازی شرایط فیزیکی کار و فرایندها، انجام فعالیت‌های مطالعاتی و بررسی مقایسه عملکرد کادر پرستاری را از دیگر اهداف این بخش عنوان کرد.

بیشتر بخوانید

معاون توسعه مدیریت و منابع انسانی سازمان تأمین‌اجتماعی احیای اداره پرستاری در ساختار بخش درمان را یکی از گام های مصوب این سازمان برای تغییرات ساختاری آن برشمرد و گفت:‌ سایر تغییرات ساختاری نیز در دستور کار است که مسیر تصویب را طی خواهد کرد.

وی یادآور شد که به دلیل کثرت همکاران در بخش پرستاری و همچنین نقش حساسی که این بخش درمانی از نظر ارائه خدمات به بیمه‌شدگان و مردم دارد، این بخش با سایر بخش های معاونت درمان متفاوت است.

محمودی خاطر نشان کرد: پرستاران مطالباتی دارد که نیاز است تا گفتمانی بین این بخش از همکاران با بخش پشتیبان سازمان برقرار شود و ادبیات مشترکی به‌منظور شناخت نیازها و پاسخگویی به آنها ایجاد شود.

معاون سازمان تامین اجتماعی با یادآوری اینکه این بخش در گذشته در ساختار سازمان وجود داشت و نتایج موفق و قابل قبول نیز ثبت کرده بود، افزود: حذف این ساختار عوارضی ایجاد کرده است.

محمودی ابراز امیدواری کرد که در بازه زمانی کوتاهی بتوان تغییرات ساختاری را در سایر معاونت‌ها نهایی و برای تصویب به هیات‌مدیره سازمان ارایه شود تا تغییر ساختار سازمان امسال نهایی شود.

نظر شما