شناسهٔ خبر: 67493710 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: باشگاه خبرنگاران جوان | لینک خبر

بیش از ۳۷ هزار خدمت دندانپزشکی به ساکنان غرب خراسان رضوی ارائه شد بیش از ۳۷ هزار خدمت دندانپزشکی به ساکنان غرب خراسان رضوی ارائه شد

مسئول واحد بهداشت دهان و دندان دانشگاه علوم پزشکی سبزوار گفت: واحد‌های تابعه معاونت بهداشتی این دانشگاه در بهار امسال ۳۷ هزار و ۵۳۵ خدمت سلامت دهان و دندان به مراجعان ارائه کرده‌اند.

صاحب‌خبر -

احسان جنت آبادی مسئول واحد بهداشت دهان و دندان دانشگاه علوم پزشکی سبزوار گفت: این خدمات که در حوزه‌های آموزشی، پیشگیری و درمانی بوده است توسط دندانپزشکان، مراقبان سلامت و بهورزان به ۱۳ هزار و ۷۳۱ نفر مراجعه کننده به این واحد‌ها داده شده است.

وی افزود: از خدمات یادشده ۲۰ هزار و ۳۳۶ مورد به هشت هزار و ۱۳۴ نفر از جمعیت گروه هدف شامل کودکان زیر ۱۴ سال، مادران باردار و مادران شیرده ارائه شده است.

وی خاطرنشان کرد: از ابتدای امسال تاکنون در مراکز دندانپزشکی زیر پوشش معاونت بهداشتی دانشگاه، ۹ هزار و ۴۳۱ مورد خارج کردن دندان، هزار و ۸۵۶ مورد ترمیم و فیشورسیلانت، ۷۲۶ مورد پالپوتومی و درمان پالپ‌زنده و ۵۳۷ مورد جرم‌گیری نیز انجام شده است.

دانشگاه علوم پزشکی سبزوار با پنج دانشکده پزشکی، پیراپزشکی، بهداشت، پرستاری و مامایی، پرستاری جوین در ۳۲ رشته کاردانی، کارشناسی، کارشناسی ارشد، دکترای حرفه ای، دستیاری و رشته PHD و بیش از ۲ هزار و ۳۰۰ دانشجو و ۱۵۴ عضو هیأت علمی در منطقه غرب خراسان رضوی فعال است و اردیبهشت امسال ایجاد دانشکده دندانپزشکی در این دانشگاه نیز با موافقت اصولی وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی قطعیت یافت که اکنون مراحل مقدماتی خود را می‌گذراند.

نظر شما