شناسهٔ خبر: 67493579 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: ایرنا | لینک خبر

طرح توقیف ساعتی خودروهای متخلف در قروین اجرا شد

قزوین - ایرنا - معاون حمل و نقل و ترافیک شهرداری قزوین گفت: طرح توقیف ساعتی خودروها با هدف کاهش تصادفات و با همکاری پلیس راهور در سطح شهر قزوین اجرایی شد.

صاحب‌خبر -

اسماعیل عرشیان روز چهارشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا، اظهار کرد: خودروهای دارای ۲ تخلف همزمان از جمله سرعت غیرمجاز، سبقت و یا استفاده از تلفن همراه با هدف کنترل و کاهش تصادفات درون شهری، توقیف و اعمال قانون می شوند.

وی با بیان اینکه طرح توقیف خودروهای متخلف به مدت ۴۸ ساعت در قزوین آغاز شده و رانندگان دارای ۲ تخلف همزمان، علاوه بر توقیف خودرو و جریمه، نمره منفی نیز در گواهینامه رانندگان ثبت خواهد شد، افزود: در همین رابطه و طی روزهای گذشته بیش از ۱۰۰ دستگاه خودروی حادثه ساز در قزوین توقیف و اعمال قانون شدند.

عرشیان اضافه کرد: مرکز کنترل ترافیک شهرداری قروین با استفاده از دوربین های کنترل سرعت، نظارت تصویری نسبت به ثبت و ضبط تصاویر رفتارهای پرخطر رانندگان و سرعت غیرمجاز آنان اقدام می کند.

این مسوول با بیان اینکه برای ارتقای سطح امنیت اجتماعی و ایمنی معابر ناشی از رفتارهای پرخطر رانندگی طرح توقیف ساعتی خودروهای متخلف ادامه پیدا خواهد کرد، یادآور شد: به رانندگان توصیه می شود برای امنیت هر چه بیشتر شهروندان و جلوگیری از تصادفات با سرعت مطمئن حرکت کرده و نسبت به رعایت و مقررات رانندگی اهتمام ورزند.

معاون حمل و نقل و ترافیک شهرداری قزوین خاطرنشان کرد: دستگاه های دارای تکلیف، با استفاده از ظرفیت های مردمی و با محوریت رفتارهای اجتماعی، فرهنگ سازی و کاهش جرایم و آسیب های اجتماعی اقدامات جدی و سنجیده ای انجام دهند.

نظر شما