شناسهٔ خبر: 67493240 - سرویس ورزشی
نسخه قابل چاپ منبع: ایسنا | لینک خبر

رانگنیک: ترکیه بریده بود ولی ما شانس نیاوردیم

به گفته سرمربی تیم ملی فوتبال اتریش تیمش در بازی با ترکیه از شانس لازم برخوردار نبود؛ چیزی که برای موفقیت مورد نیاز است: «اگر شانس داشتیم هد کریستف باومگارتنر در آخرین دقیقه بازی گل می‌شد. اگر بازی به وقت اضافه کشیده می‌شد شانس بالایی برای بردن بازی داشتیم. حس می‌کنم بازیکنان ترکیه بریده بودند. ما از نظر توان بدنی در پایان بازی برتر از آن‌ها بودیم.»

صاحب‌خبر -

به گزارش ایسنا، کار اتریش در جام ملت‌های اروپا با شکست برابر ترکیه در آخرین بازی دور یک‌هشتم‌ نهایی این رقابت‌ها به سر آمد و رالف رانگنیک و شاگردانش باید با ترک آلمان، راهی خانه‌هایشان شوند. سرمربی تیم ملی اتریش اگرچه از این ناکامی ابراز ناراحتی کرد ولی چشم به آینده و جام جهانی ۲۰۲۶ دارد. اتریش امید زیادی داشت راهی دور یک‌چهارم نهایی یورو ۲۰۲۴ شود.

رانگنیک می‌گوید با نمایش خوب شاگردانش در جام ملت‌های اروپا در آلمان بسیار امیدوار است بتواند اتریش را نخستین بار پس از سال ۱۹۹۸ در جام جهانی فوتبال حاضر ببیند. او تا پایان دور انتخابی جام جهانی آتی با فدراسیون فوتبال اتریش قرارداد دارد. او گفت: «فکر می‌کنم هر چهار بازی ما برای همه بسیار تماشایی بود. این شامل بازی دور یک‌هشتم نهایی ما هم می‌شود؛ حتی با آنکه همه چیز درست و دقیق پیش نرفت.»

اتریش در چهار بازی برابر فرانسه، لهستان، هلند و ترکیه روی هم رفته هفت گل به ثمر رساند و تنها آلمان و اسپانیا به ترتیب با ۱۰ و ۹ گل زده در چهار بازی نخست‌شان بیشتر از این تیم گلزنی کرده‌اند. او با در نظر گرفتن این نکته گفت: «فکر می‌کنم اگر آنطور که اینجا و در این چهار مسابقه بازی کردیم، بازی کنیم، بخت بسیار زیادی برای راهیابی به جام جهانی خواهیم داشت.»

انتخابی جام جهانی ۲۰۲۶ در منطقه اروپا سال میلادی آتی برگزار خواهد شد. اتریش در حال حاضر می‌تواند یکی از ۱۲ تیم حاضر در گلدان نخست باشد؛ بازی‌های لیگ ملت‌های اروپا برابر اسلوونی، نروژ و قزاقستان می‌تواند این جایگاه را قطعی و نهایی کند: «ما در حال حاضر بر اساس رنکینگ یوفا در گلدان نخست قرار داریم و می‌خواهیم در هر صورت در اینجا هم بمانیم تا بخت بسیار خوبی داشته باشیم پس از سال‌های بسیار دوباره به جام جهانی راه پیدا کنیم.»

بازگشت شبانه از لایپزیگ به برلین، محل برپایی کمپ تیم ملی اتریش، ناامیدکننده بود. اتریشی‌ها امیدوار بودند دوباره با هلند در دور یک‌چهارم نهایی روبه‌رو شوند که ممکن نشد. سرمربی تیم ملی اتریش در این باره گفت: «هنوز نمی‌توانم باور کنم که باید برگردیم. برای ما قطعی بود که سفرمان طولانی‌تر خواهد بود و ما باید در کمپ تمرینی‌مان در برلین برای بازی‌های دور بعد آماده شویم. بازیکنان هم بسیار ناراحتند. با این حال این هم بخشی از ماجراست و در یک بازی حذفی تنها یک تیم می‌تواند بماند و ادامه بدهد.»

او افزود: «در رختکن سخنان کوتاهی داشتم. بعد از چنین مسابقه‌ای گفتن اینکه سرتان را بالا بگیرید و زندگی ادامه دارد، هیچ کمکی نمی‌کند. بهتر است کمتر حرف زد.» رانگنیک ۶۶ساله گفت امروز در برلین پیش از آنکه بازیکنان راهی مرخصی و تعطیلات شوند، به طور مفصل با آنها صحبت خواهد کرد.

اتریشی‌ها اگرچه به گل زودهنگام ترکیه واکنش خوبی نشان دادند ولی در زدن ضربه آخر ناکام بودند. رانگنیک و دستیارانش با فرستادن آلکساندر پراس و میشائیل گرگوریچ به عنوان مهاجم دوم تلاش کردند این ایراد را برطرف کنند. سرمربی پیشین منچستریونایتد در این باره گفت: «به نظرم در نیمه دوم کاملا تیم برتر زمین بودیم. بعد از خوردن گل دوم تیمی وجود داشت که هرگز عقب ننشست. ما هرگز تسلیم نشدیم.»

از نظر او تنها انتقادی که می‌توان به تیمش وارد دانست این بود که بازیکنانش از فرصت‌ها استفاده و در ضربه‌های ایستگاهی اصول دفاعی را رعایت نکردند: «از فرصت‌های گلزنی بهره نگرفتیم و دوبار روی ضربه‌های کرنر به‌خوبی دفاع نکردیم. در بازی‌های حذفی باید بازی را برای خودت کنی و ببری.»

اتریش در دوره پیشین جام ملت‌های اروپا هم با فرانکو فودا در همین مرحله برابر ایتالیا در پایان وقت اضافه دو بر یک شکست خورد و از آن رقابت‌ها کنار رفت. آتزوری در آن رقابت‌ها در نهایت به قهرمانی رسید.

به گفته رانگنیک تیمش از شانس لازم برخوردار نبود؛ چیزی که برای موفقیت مورد نیاز است: «اگر شانس داشتیم هد کریستف باومگارتنر در آخرین دقیقه بازی گل می‌شد. اگر بازی به وقت اضافه کشیده می‌شد شانس بالایی برای بردن بازی داشتیم. حس می‌کنم بازیکنان ترکیه بریده بودند. ما از نظر توان بدنی در پایان بازی برتر از آنها بودیم.»

او با اشاره به پیروزی شش بر یک برابر ترکیه در دیدار دوستانه در ماه مارس گذشته گفت: «در آن بازی ما هم ضربه کمتری در چارچوب داشتیم و هم بخت گلزنی کمتری. حریف هم با وجود عملکرد ما بازی خوبی را انجام داد و به‌خوبی دفاع کرد. آن‌ها از بازی ماه مارس به مراتب بهتر بودند.»

رانگنیک با دفاع از تصمیمش برای نیمکت‌نشینی گرگوریچ و به میدان فرستادن کاپیتان مارکو آرناوتوویچ به جای او در نوک خط حمله گفت: «باز هم همان ترکیب اولیه را به میدان می‌فرستم. باید عملکرد کنونی بازیکنان را هم در نظر گرفت. آرناوتوویچ در دو بازی قبلی خیلی خوب بود و به همین دلیل از نظر من منطقی بود بازی را با حضور در ترکیب اصلی شروع کند. در نیمه دوم گرگوریچ را به عنوان مهاجم دوم به میدان فرستادم که فرصت‌های کافی گلزنی را یافت ولی توپ در نهایت تنها یک باز وارد دروازه حریف شد.»

انتهای پیام

نظر شما