شناسهٔ خبر: 67493111 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: ایسنا | لینک خبر

نوآوری در زیست‌پزشکی راهکاری در سالمندی سالم

جمعیت جهانی افراد ۶۰ ساله و بالاتر تا سال ۲۰۵۰، تقریبا ۲ برابر خواهد شد و به ۲.۱ میلیارد نفر در سراسر جهان خواهد رسید.

صاحب‌خبر -

به نقل از ویفروم، با افزایش سن، حساسیت به بیماری‌های مرتبط با افزایش سن، به ویژه بیماری‌های نورودژنراتیو یا زوال عصبی، افزایش می‌یابد که نه فقط بیماران و خانواده‌های آنان، بلکه بافت اقتصادی و اجتماعی گسترده‌تر جوامع را نیز تحت تاثیر قرار می‌دهد. به همین دلیل باید با ترویج راهبردهای سالمندی سالم برای محافظت از شهروندان و با تمرکز بر سالمندان، خود را برای مواجهه با این واقعیت آماده کنیم. 

گفتمان در مورد طول عمر در طول سال‌ها تکامل یافته است و دیگر صرفاً در مورد افزایش طول عمر نیست، بلکه بهبود کیفیت سال‌های افزوده بر عمر است. امروزه، آرزوی ما، زندگی طولانی مدت است که با قدرت، وضوح شناختی و ظرفیت مشارکت‌های اجتماعی معنادار مشخص می‌شود.

از آنجایی که مغز، مرکز وجود، هویت، خاطرات و درگیری ما با جهان را حفظ می‌کند، زوال شناختی و بیماری‌های عصبی اساساً این بینش را به چالش می‌کشد و تهدیدات قابل توجهی برای سالمندان ایجاد می‌کند. موانع اولیه برای درمان این بیماری‌های ناتوان‌کننده، تشخیص دیرهنگام و درمان‌های محدود اصلاح‌کننده بیماری است. زمانی که بیماری تشخیص داده می‌شود، اغلب در مرحله پیشرفته است و درمان را دشوار می‌کند البته اگر غیرممکن نباشد.

با پیشرفت بیماری، بیماران نیاز به مراقبت مستمر دارند که باعث آسیب روحی و مالی قابل‌توجهی بر خانواده‌ها و مراقبان می‌شود و در عین حال کیفیت زندگی و بهره‌وری آنان را کاهش می‌دهد. با افزایش تعداد موارد بیماری‌های عصبی به دلیل پیری جمعیت جهان، این بیماری‌ها عوارض اقتصادی و اجتماعی سنگین‌تری را به همراه دارند و منابع مراقبت‌های بهداشتی را تحت فشار قرار می‌دهند.

با توجه به این چالش رو به رشد، ما باید تمرکز خود را از توسعه درمان‌ها پس از تشخیص به ارتقای مراقبت‌های بهداشتی پیشگیرانه تغییر دهیم. این امر مستلزم سرمایه‌گذاری قابل‌توجهی در علم زندگی و نوآوری‌های پزشکی برای توسعه تشخیصی است که قادر به تشخیص بیماری‌های مغزی در مراحل اولیه است، زمانی که مداخله مؤثرتر خواهند بود.

اصلاح سبک زندگی، مانند ورزش منظم بدنی، رژیم غذایی متعادل، خواب کافی، تحریک ذهنی و سیستم حمایت اجتماعی سالم نیز برای حفظ عملکرد شناختی و تضمین کیفیت بالای زندگی با افزایش سن حیاتی است.

هنگ‌کنگ، با داشتن شاخص طولانی‌ترین امید به زندگی در جهان، متعهد به سرمایه‌گذاری در نوآوری‌های زیست پزشکی برای افزایش سلامت مغز و ترویج پیری سالم است. با درک چالش‌های جمعیت سالخورده، هنگ‌کنگ از موقعیت خود به‌عنوان مرکز مالی بین‌المللی برتر استفاده می‌کند تا به‌عنوان یک مرکز نوآوری علوم زیستی منطقه‌ای پیشرو باشد.

هنگ‌کنگ با فرصت‌های مالی فراوان، سیستم حقوقی بالغ، حفاظت دقیق از مالکیت معنوی و همچنین نزدیکی جغرافیایی به چین که دسترسی بی‌نظیر به جمعیت قابل توجهی و مخازن داده‌های غنی را ارائه می‌دهد، در موقعیتی سودمند برای هدایت تحقیقات و توسعه زیست‌پزشکی پیشرفته قرار دارد.

انتهای پیام

نظر شما