شناسهٔ خبر: 67492572 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: باشگاه خبرنگاران جوان | لینک خبر

ادامه برداشت گندم در استان سمنان ادامه برداشت گندم در استان سمنان

با پایان برداشت گندم در مناطق غربی استان سمنان، کشاورزان مناطق شرقی این استان، برداشت این محصول را آغاز کردند.

صاحب‌خبر -

رییس جهاد کشاورزی استان سمنان گفت: تاکنون دربیش از ۵۲ هزار تن گندم مازاد برنیاز کشاورزان به مراکز خرید تحویل داده شده است.

محمدرضا قاسمی افزود: سطح زیر کشت گندم در استان ۳۲ هزار هکتار است که ۲۱ هزارو ۵۰۰ هکتار اراضی آبی و مابقی مزارع دیم زار گندم است.

وی گفت: ارقام گندم استان سمنان شامل پیشتاز، پیشگام و سیوند است و مرغوب‌ترین نوع گندم استان هم با توجه به شرایط اقلیمی و آب و خاک در مناطق میامی و کالپوش تولید می‌شود.

مدیر کل غله و خدمات بازرگانی استان سمنان هم با اشاره به فعالیت ۳۲ مرکز خرید تضمینی گندم در این استان گفت: پیش بینی شده امسال از ۱۱۶ هزار تن گندم تولیدی استان سمنان ۸۵ هزارتن گندم از گندمکاران خریداری شود.

عبدالرحیم تحصیلی گفت: امسال قیمت خرید تضمینی هرکیلو گندم ۱۷ هزارو ۵۰۰ تومان با افت پایه ۴ درصد مفید و یک درصد غیر مفید تعیین شده است.

به گفته وی، امسال ۶۴ نفر از کارشناسان جهاد کشاورزی و اداره کل غله با حضور درمراکز خرید در زمینه تعیین و تشخیص افت گندم و ارزیابی محصول مستقر میشوند و لیست‌های پرداخت گندم‌های کشاورزان را به بانک عامل معرفی میکنند.

تحصیلی همچنین درباره ذخیره سازی گندم دراستان گفت: در استان امکان ذخیره سازی ۲۸۰ هزار تن گندم وجود دارد.

وی میزان نیاز گندم در استان برای تولید آرد را ۹۵ هزار تن اعلام کردو گفت: بخشی از گندم مورد نیاز استان از طریق واردات و همچنین استان‌های گلستان و خوزستان تامین میشود.

نظر شما