شناسهٔ خبر: 67492357 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: ایرنا | لینک خبر

افزون بر ۳۳ هزار واحد مسکن دولتی خراسان شمالی در دست اجرا است 

بجنورد-ایرنا- مدیرکل راه و شهرسازی خراسان شمالی گفت: اکنون ۳۳ هزار و ۲۰۸ واحد مسکن در قالب طرح نهضت ملی مسکن در دست اجرا است که به طور متوسط ۵۰ درصد پیشرفت فیزیکی دارد.  

صاحب‌خبر -

به گزارش ایرنا، سیدعلی میرکریمی روز چهارشنبه به خبرنگار ایرنا اظهار کرد: این تعداد واحد مسکونی در قالب مسکن روستایی، مسکن شهری، بافت فرسوده، خودمالکی و گروه های ساخت در دست اجرا است.

وی با بیان اینکه بسترها برای اجرای نهضت ملی مسکن در استان فراهم است افزود: برای تامین زمین مورد نیاز این طرح ۴۷۰ هکتار زمین در محدوده شهرها ملحق شده است.

مدیرکل راه و شهرسازی خراسان شمالی اظهار کرد: ۳۰ هزار قطعه زمین در حریم روستاها نیز در اختیار بنیاد مسکن انقلاب اسلامی قرار گرفته است تا برای تامین مسکن متقاضیان و با اولویت جلوگیری از مهاجرت و یا مهاجرت معکوس به روستاها در اختیار قرار گیرد.

وی خاطرنشان کرد: امکان ساخت و اجرای نهضت ملی مسکن به صورت ویلایی در برخی شهرها وجود دارد و در برخی از شهرها که با کمبود زمین روبه رو هستیم، این طرح به صورت انبوه سازی پیگیری می شود.

میرکریمی افزود: وزارت نیرو، راه و شهرسازی و سازمان برنامه و بودجه مکلف هستند در تامین اعتبار مورد نیاز تامین زیرساخت ها مشارکت کنند که سهم هر کدام یک سوم است و در این باره راه و شهرسازی تکلیف خود را محقق کرده است.

وی تصریح کرد: اداره کل راه و شهرسازی برای تامین زیرساخت های مورد نیاز طرح نهضت ملی مسکن در استان، ۲۰۰ میلیارد ریال اعتبار تامین کرده است.

مدیرکل راه و شهرسازی خراسان شمالی درباره اجرای مسکن مهر در استان گفت: پرونده مسکن مهر استان با تکمیل محوطه سازی و بهره برداری از آسانسورها بسته می شود، مشکل مهم در مسکن مهر، نصب و راه اندازی آسانسورها است، در این زمینه تامین ۱۳۸ دستگاه آسانسور در مسکن مهر استان در دستور کار قرار گرفت.

وی با اشاره اینکه اخیرا سه هزار و ۸۳۰ واحد مسکونی شهری و روستایی افتتاح شد اظهار کرد: سه هزار واحد مسکن روستایی، ۸۳۰ واحد نهضت ملی مسکن، بازآفرینی، خودمالکی و حمایتی امروز در استان افتتاح شد.

میرکریمی گفت: طبق برنامه ریزی های انجام شده قرار است هفته دولت امسال بیش از چهار هزار واحد مسکونی به متقاضیان تحویل داده شود.

خراسان شمالی در شمال شرق کشور واقع است و ۴۴ درصد از جمعیت آن در مناطق روستایی سکونت دارند.

نظر شما