شناسهٔ خبر: 67492218 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: ایرنا | لینک خبر

معاون ستاد کل نیروهای مسلح: مراکز رشد حوزه دفاعی حمایت می‌شوند 

مشهد- ایرنا- معاون علوم، تحقیقات و فناوری ستاد کل نیروهای مسلح گفت: مراکز رشد با دیدگاه تخصصی در حوزه دفاعی کشور مورد حمایت قرار خواهند گرفت و امید است که شاهد افزایش سطح و حجم همکاری های تخصصی این مراکز با سایر شرکتهای فناور در آینده نزدیک باشیم.

صاحب‌خبر -

محمد مهدی‌نژاد نوری روز چهارشنبه و در حاشیه افتتاح مرکز رشد واحدهای فناور "نصیر" پارک علم و فناوری خراسان رضوی در جمع خبرنگاران افزود:یکی از اقداماتی که در پیشرفت علم و دستیابی به فناوری پیشرفته، موثر واقع می‌شود وجود ساختار است و شکل گیری مراکز رشد که در بعضی از دانشگاه ها و پارک های کشور ایجاد شده است این امکان را فراهم می‌آورد تا موضوعات مورد علاقه دانشگاه ها یا سایر مراکز و از جمله حوزه دفاعی کشور به صورت تخصصی پیگیری شود.

وی ادامه داد: بسیاری از نیازمندی های دفاعی با سایر نیازهای کشور شبیه هم هستند و به عبارتی نیازمندی های که در صنعت نفت و برق کاربرد دارند می تواند در حوزه دفاعی نیز به کار گرفته شود.

معاون علوم، تحقیقات و فناوری ستاد کل نیروهای مسلح گفت: از ابتدای پیروزی انقلاب اسلامی و نیز دوران جنگ تحمیلی همکاری های بسیار خوبی در موضوع دفاعی و در سطح ملی با مشارکت نخبگان علمی داشته ایم که اکنون نیز در حال رشد و افزایش است و شاهد پیشرفت های عجیبی در این عرصه هستیم.

مهدی نژاد افزود: در بازدید امروز با برخی دستاوردهای پارک علم و فناوری خراسان رضوی آشنا شدیم و همچنین در خصوص تامین بعضی از نیازمندی های کشور در حوزه دفاعی نیز گفت و گوهای خوبی صورت گرفت تا ضمن پیگیری برخی از قراردادهای گذشته نسبت به فعالیتهای مشترک دیگر در آینده نزدیک نیز اقداماتی انجام شود.

وی اضافه کرد: ایجاد مرکز نوآوری مشترک برای انجام همکاری مشترک می تواند موجب افزایش و ارتقای بخش مهمی از نیازمندی های کشور در تامین نیاز محصولات داخلی شود.

معاون علوم، تحقیقات و فناوری ستاد کل نیروهای مسلح در پاسخ به پرسشی در خصوص ساز و کارهای مختلف در خصوص امریه های سربازی به صورت تخصصی گفت: راهکارهای مختلفی برای سپری شدن خدمت مقدس سربازی دانشجویان با توجه به رشته تخصصی آنها در نظر گرفته شده است تا این افراد بتوانند در شرکت های دانش بنیان مورد تایید، مهارت علمی خود را پیگیری کنند و بر اساس سهیمه های در نظر گرفته شده نیز بتوانند خدمت سربازی خود را انجام دهند.

مهدی زاده افزود: اگر دانشجویان مقطع کارشناسی ارشد یا دکتری، پایان نامه و رساله خود را در موضوعات مورد تایید این مجموعه تهیه کنند خدمت آنان از ۹ ماه تا کل دوره سربازی کسر می شود.

وی ادامه داد: انجام تحقیقات جایگزین خدمت سربازی هم در حال اجراست که این افراد به معنی مرسوم سربازی خود را انجام نمی‌دهند بلکه پروژه ای برای آنان تعریف شده است و آنان با انجام و دفاع از آن می توانند این فعالیت را به عنوان مدت خدمت سربازی حساب کنند.

معاون علوم، تحقیقات و فناوری ستاد کل نیروهای مسلح گفت: برخی از افراد که در دوره های پسا دکتری فعالیت می‌کنند نیز می‌توانند زیر نظر یکی از اساتید در یکی از دانشگاه های کشور، موضوع و طرحی که مورد تایید ستاد است را انجام دهند تا جایگزین مدت خدمت سربازی آنان شود.

رییس پارک علم و فناوری خراسان رضوی نیز در این آیین گفت: مرکز رشد نصیر که امروز شاهد افتتاح آن بودیم مجوز رشدش از سوی شورای گسترش وزارت علوم اخذ شده است و امید است بتوانیم در مسیر توسعه های فناوری در حوزه صنایع دفاعی نیز موثر باشیم.

علی اسماعیلی با اشاره به این که پارک علم و فناوری خراسان رضوی در بسیاری از اقدامات همیشه پیشرو در کشور بوده است افزود: این نخستین مرکز مشترک رشد با بخش دفاعی کشور است که دارای ظرفیت های زیادی است و با توجه به نیازهای کشورمان ، لازم است تا روی این موضوعات کار شود.

وی ادامه داد: امروز فضایی به عنوان مرکز رشد مورد افتتاح قرار گرفت که هدفش توسعه فناوری به خصوص در حوزه صنایع دفاعی کشور است و امید است این مراکز باعث شود در سال های آینده میزان اشتغال دانشجویان افزایش پیدا کند و در نهایت علم موجب افزایش ثروت اقتصادی کشور شود.

۱۵ شرکت نیز در حاشیه افتتاح این مرکز رشد به ارائه دستاوردهای خود در حوزه دفاعی کشور پرداختند.

نظر شما