شناسهٔ خبر: 67492020 - سرویس فرهنگی
نسخه قابل چاپ منبع: همشهری آنلاین | لینک خبر

سرزمین نیکولو مجموعه‌ای از هیجان و آدرنالین و سرگرمی

در باغ کتاب تهران، بخش‌های مختلفی وجود دارد که ویژه کودکان هستند. یکی از این بخش‌هاسرزمین نیکولو است. مجموعه‌ای از هیجان و آدرنالین و سرگرمی که با داشتن بازی‌هایی مانند پل‌های معلق، بازی‌های طنابی و توری، ترامپولین و ... باعث شده تا بچه‌ها در کنار تفریح یک روز مهیج را تجربه کنند.

صاحب‌خبر -

همشهری - سعیده مرادی:سرزمین نیکولو فضایی به وسعت ۸۰۰ متر مربع در باغ کتاب است در آن بچه‌ها می‌توانند در کنار بازی و سرگرمی خلاقیت خود را تقویت و استعدادهایشان را شکوفا کنند.

از خاله بازی تا ماجراجویی

سرزمین نیکولو فضایی برای بازی‌های فیزیکی و پر تحرک و آشنایی با مهارت کار در خانه، امداد رسانی، آشپزی، ماجراجویی ... دنبال می‌شود. در بخش خاله‌بازی با کمک وسایل بازی متنوع مهارت مشارکت، همدلی، همفکری و هم صحبتی تقویت می‌شود. در این بخش کودکان در کنار هم بازی و تفریح می‌کنند و با افراد جدید و نحوه ایجاد ارتباط با همسالان خود آشنا می‌شوند. در دنیای واقعی و در شرایط خاص تصمیم‌گیری آنی و در در زمان کم مهارت محسوب می‌شود. در بخش بیمارستان کودکان ایجاد حس مسئولیت پذیری و کمک به یکدیگران را یاد می‌گیرند و برای تفکر، تصمیم گیری و کمک رسانی آماده می‌شود. امور مربوط به زندگی روزمره شاید ساده به نظر برسد، اما یادگیری آن بسیار مهم است. کودکان در بخش آشپزخانه با استفاده از لوازم آشپزخانه، انجام کارهای ساده و روزمره را تمرین و احساس مسئولیت‌پذیری خود را تقویت می‌کنند.

اینجا کودکان نوپا هم سهم دارند

در این قسمت بازی‌های تحرکی با ارتفاع کم مثل پل معلق، سرسره، بازی‌های طنابی و توری و استخر توپ وجود دارد. این قسمت مقدمه‌ای برای ورود به پارک ماجراجویی است. نیکولو بخشی مخصوص به کودکان نو پا نیز دارد که در آن کودکان زیر ۳ سال می‌توانند با اسباب‌بازی‌های ضدعفونی شده و مخصوص خودشان بازی کنند. کافه نیکولو در این مجموعه به بازدید کنندگان باغ کتاب و به کسانی که می‌خواهند منتظر کودک خود باشند خدمت رسانی می‌کند. منوی این کافه شامل نوشیدنی‌های سرد و گرم، شیک و منوی متناسب با نیاز کودک می‌شود.

نشانی: اراضی عباس‌آباد، بزرگراه شهید حقانی، باغ کتاب، ورودی دوم، طبقه همکف، بلوک A

روز و ساعت فعالیت: هر روز از ساعت ۹ تا ۲۱

نظر شما