شناسهٔ خبر: 67491339 - سرویس بین‌الملل
نسخه قابل چاپ منبع: قدس آنلاین | لینک خبر

رایزنی سخنگوی انصارالله با نماینده پوتین درباره جنگ غزه و عملیات‌های ضد اسرائیلی یمن

سخنگوی جنبش انصارالله یمن خبر داد که در دیدار با فرستاده رئیس جمهور روسیه به خاورمیانه و آفریقا، آخرین تحولات جنگ غزه، لزوم تلاش برای توقف جنگ، عملیاتهای ضد اسرائیلی صنعا و توقف حملات آمریکا و انگلیس بررسی شده است.

صاحب‌خبر -

به گزارش قدس آنلاین، محمد عبدالسلام سخنگوی جنبش انصارالله یمن شامگاه امروز سه‌شنبه خبر داد که با «میخائیل بوگدانوف» فرستاده ویژه ولادیمیر پوتین رئیس جمهور روسیه به خاورمیانه و آفریقا دیدار کرده است.عبدالسلام در کانال تلگرامی خود خبر داد که در جریان این دیدار، آخرین تحولات جنگ غزه، لزوم تلاش برای توقف جنگ و توقف حملات آمریکا و انگلیس به یمن بررسی شد.وی با اشاره به اینکه در این دیدار، مسئله عملیاتهای نیروهای مسلح یمن در دریای سرخ نیز مورد بررسی قرار گرفت، تأکید کرد که این عملیاتها، تهدیدی برای دریانوردی بین‌المللی نیست.

عبدالسلام عملیاتهای یمن را در راستای پشتیبانی از ملت فلسطین و پاسخ به حملات آمریکا و انگلیس دانست و گفت: «ما در این دیدار، بر اهمیت نقش روسیه تأکید کردیم که موضع حمایتی یمن از فلسطین را درک می‌کند».سخنگوی انصارالله ضمن قدردانی از مواضع روسیه در رد حملات آمریکا و انگلیس، گفت که مسکو حامی روند سیاسی و انسانی در یمن است.وی در پایان تأکید کرد که با بوگدانوف، راههای کاهش تنش یمن با کشورهای ائتلاف سعودی-اماراتی را بررسی کرده و طرفین به این نتیجه رسیدند که باید راهکار فراگیری پیدا شود که تمامیت ارضی و حاکمیت یمن را تضمن کند.

این در حالی است که تیم مذاکره کننده دولت نجات ملی یمن هم اکنون در مسقط، با دولت وابسته به ریاض در حال مذاکره است که محور اصلی آن، تبادل اسرا و آزادی زندانیان از طرفین است. «ماجد فضائل» سخنگوی تیم مذاکره کننده دولت وابسته به عربستان سعودی در یمن، خبر داد که مذاکرات با دولت نجات ملی یمن به صورت فشرده در حال ادامه است. فضائل در این زمینه گفت: مذاکرات ما با حوثیها، هنوز در مراحل اول خود قرار داد و هنوز وارد مراحل بعدی نشده است. تمرکز این مذاکرات بر روی آزادی کلی اسرا و افراد ریوده‌شده است. تمامی مذاکرات بر روی یک نقطه مهم متمرکز شده است: آزادی کلی اسرا و ربوده‌شدگان، آن هم بدون تبعیض و بنا بر قاعده کُل در برابر کُل».این مذاکرات از دو روز پیش، تحت نظارت سازمان ملل در مسقط پایتخت عمان آغاز شده است. در حال حاضر، آمار دقیقی از تعداد اسرا و زندانیان در بند طرفین وجود ندارد، ولی طرفین در سال ۲۰۱۸، لیستی از ۱۵ هزار اسیر و زندانی ارائه کردند.

نظر شما