شناسهٔ خبر: 67491292 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: ایسنا | لینک خبر

امضای تفاهم نامه تکمیل زیرساخت‌های نهضت ملی مسکن در استان ایلام‌

رضا پاکزاد

با حضور نمایندگان وزارت نیرو، تفاهم‌نامه تکمیل زیرساخت‌های نهضت ملی مسکن در استان بین معاونت عمرانی استانداری ایلام، شرکت توزیع نیروی برق و آب و فاضلاب استان منعقد و امضا شد.

صاحب‌خبر -

به موجب این تفاهم نامه مقرر شد عملیات زیربنایی برق‌رسانی پروژه‌های نهضت ملی مسکن توسط شرکت نیروی برق استان انجام و شرکت آب و فاضلاب نیز همه پروژه‌ها را به مناقصه گذاشته و هر چه سریع‌تر تکمیل کنند.

همچنین مقرر شد هر یک از طرفین این تفاهم‌نامه نسبت به تعیین یک سوم از هزینه عملیات اجرایی پروژه‌ها در سال ۱۴۰۳ طبق مبالغ  برآوردی و قراردادی پیوست این تفاهم نامه اقدام کنند.

سعید هژبری معاون هماهنگی امور عمرانی استانداری ایلام در این نشست با بیان این که نهضت ملی مسکن یکی از یادگارهای دولت سیزدهم است، خاطرنشان کرد: مسکن به عنوان نیاز جامعه باید سالانه ساخته بشود و سرانه ساخت ۵۰۰ هزار مسکن در سال مورد نیاز جامعه ایران بوده که متاسفانه در دولت گذشته به گفته خودشان حتی یک مسکن هم نساختند و این نیاز شدید به مسکن به دولت بعدی منتقل شد که طبق برآورد دولت سیزدهم، ایران نیاز فوری به ۴ میلیون مسکن در چهار سال داشت.

هژبری، ۴۰ تا ۵۰ درصد هزینه خانوار را هزینه مسکن دانست و گفت: علاوه بر ساخت مسکن برای خانه دار شدن مردم، مسکن یک پیشران اقتصادی است و بیش از ۴۵ رشته شغلی مستقیم و غیرمستقیم در آن فعال شده و ساخت مسکن عامل تحرک و توسعه جامعه است.

معاون هماهنگی امور عمرانی استانداری ایلام یادآور شد: مسکن پروژه ای است که دارای پیش نیازهایی است و مهم ترین آن تأمین زمین است و یکی از چالش‌های استان ایلام در پروژه نهضت ملی مسکن، کمبود زمین خصوصاً در شهر ایلام به واسطه وضعیت جغرافیایی و توپوگرافی استان بود.

وی ادامه داد: دولت با تمام ظرفیت خود با مطالعه و نظارت مضاعف، زمین‌های دولتی در اختیار دستگاههای اجرایی را در اختیار مردم بصورت رایگان قرار داد که خدمات راه و شهرسازی، بنیاد مسکن، دستگاههای خدمت رسان آب و فاضلاب و شرکت توزیع برق در ساخت و پیشبرد پروژه نهضت ملی مسکن استان قابل تقدیر است.

انتهای پیام

نظر شما