شناسهٔ خبر: 67490883 - سرویس اقتصادی
نسخه قابل چاپ منبع: همشهری آنلاین | لینک خبر

چند نفر در ایران مقرری بیکاری می گیرند؟

نرخ بیکاری ایران در دوست سیزدهم به ۸.۱ درصد رسیده که سالها در برنامه‌های توسعه به عنوان یک عدد آرمانی، هدفگذاری شده بود.

صاحب‌خبر -

به گزارش همشهری آنلاین، کاهش نرخ بیکاری که در نتیجه رشد اشتغالزایی در سه سال اخیر محقق شده در ابعاد دیگر بازار کار نیز اثرگذار و توانسته است ضمن کاهش تعداد مقرری بگیران بیمه بیکاری، تعداد بنگاه‌های مشکل دار را نیز کاهش دهد.

معاون روابط کار وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی از کاهش آمار مقرری بگیران بیمه بیکاری در دولت سیزدهم خبر داد و گفت: در ابتدای دولت مردمی و در جریان دوران کرونا، تعداد مقرری بگیران ۲۴۰ هزار نفر بود که تا پایان سال گذشته به ۱۵۸ هزار نفر رسید و کسانی که توانمند بودند آموزش‌های لازم را دیدند و به محیط کار برگشتند.

علی حسین رعیتی فرد در نشست تبیین کارنامه وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی در دولت سیزدهم اظهار کرد: در حوزه امنیت شغلی بحث تثبیت مشاغل موجود مهم است و تلاش کردیم تا بنگاه‌های بحرانی و مشکل‌دار که به دلایلی همچون عدم گردش مالی دچار آسیب شدند حمایت شوند. طبق گزارش ها در ابتدای دولت ۹۴۰ بنگاه مشکل‌دار وجود داشت ولی اکنون به ۶۰۷ بنگاه رسیده است.

به گفته وی دولت سیزدهم از ظرفیت‌های دیگر برای احیای بنگاه‌های راکد و غیرفعال استفاده کرد تا کارخانه‌ها به چرخه تولید بازگردند.

رعیتی فرد درعین حال از اجرای طرح آموزش ایمنی در کارگاه‌های زیر ۱۰ نفر کارکن خبر داد وگفت: مرکز تحقیقات و حفاظت فنی موظف شده برنامه‌ای برای آموزش ایمنی کارگران در کارگاه‌های زیر ۱۰ نفر تدوین کند که از مجموع حدود یک میلیون و ۳۰۰ هزار کارگاه، ۸۷ درصد کارگاه‌ها زیر ۱۰ نفر کارکن هستند.

به گفته معاون روابط کار وزیر کار حدود ۷ میلیون و۳۰۰ هزار نفر ساعت در دولت سیزدهم آموزش به کارگران داده شده است و در سال‌ جاری نیز آموزش به کارگاه‌های زیر ۱۰ نفر کارکن در دستور کار قرار دارد. وی همچنین از راه اندازی سامانه ثبت حوادث ناشی از کار توسط کارگران و سامانه بازرسی موردی خبر داد.

چند نفر در ایران مقرری بیکاری می گیرند؟

نظر شما