شناسهٔ خبر: 67490636 - سرویس بین‌الملل
نسخه قابل چاپ منبع: ایرنا | لینک خبر

تحلیلگر صهیونیست: ارتش اسرائیل به کیسه بوکس تبدیل شده است

تهران-ایرنا- یک تحلیلگر صهیونیست با اشاره به بی‌اعتمادی عمیق صهیونیست‌ها نسبت به ارتش این رژیم گفت که ارتش در جنگ علیه نوار غزه به کیسه بوکس تبدیل شده است.

صاحب‌خبر -

به گزارش روز چهارشنبه ایرنا به نقل از شبکه المیادین، رسانه‌های صهیونیستی گزارش دادند که ارتش این رژیم از بحران عمیق بی اعتمادی از سوی تمام صهیونیست‌ها رنج می‌برد و این بی اعتمادی در داخل صفوف ارتش نیز وجود دارد. دلیل این بحران پیامدهای مداوم شکست‌های امنیتی و نظامی بزرگ در هفتم اکتبر ۲۰۲۳ (آغاز عملیات طوفان الاقصی در ۱۵ مهر ۱۴۰۲) است.

«کوبی ماروم» کارشناس امور امنیت داخلی رژیم صهیونیستی در گفت‌وگو با شبکه ۱۲ این رژیم به کمبود نیرو در ارتش رژیم صهیونیستی اشاره کرد و گفت: آمارها درباره نیروهای انسانی مورد نیاز ارتش باید تمام اسرائیلی‌ها (صهیونیست‌ها) را نگران کند.

وی با اشاره به اینکه تعداد نیروهای موجود در ارتش رژیم صهیونیستی نگران کننده است، پیش بینی کرد که این رژیم در طول دهه‌ کنونی با چالش‌های امنیتی رو به رو شود.

این کارشناس صهیونیست افزود: دلیل این کمبود گسترده نیرو در ارتش به شکست در هفتم اکتبر ۲۰۲۳ باز می‌گردد و هرکس که لباس نظامی به تن می کند، به دلیل شکست در ماموریت اساسی یعنی حمایت از اسرائیلی‌ها (صهیونیست‌ها) در هفتم اکتبر احساس گناه می کند.

وی با اشاره به هجمه‌های نامحدود وزرای کابینه رژیم صهیونیستی به رئیس ستاد ارتش و فرمانده ارتش این رژیم تاکید کرد: "هیچ کس نمی‌خواهد جزو موسسه‌ای باشد که در جریان یک جنگ بسیار سخت به «کیسه بوکس» تبدیل شده است. اکنون شاهد بی اعتمادی به ارتش نه تنها از سوی اسرائیلی ها (صهیونیست‌ها) بلکه داخل خود ارتش نیز هستیم. "

کوبی ماروم در بخش دیگری از گفت وگوی خود با شبکه ۱۲ رژیم صهیونیستی درباره وضعیت این رژیم در قبال دشمنانش گفت: بعد گذشت نزدیک به ۹ماه از جنگ، معتقدم که ایران به وضعیت نگاه می‌کند و از آنچه می‌بیند بسیار خوشحال است زیرا شاهد ضعف آمریکا و شکست اسرائیل در هفتم اکتبر گذشته را می‌بیند. ایران اعتماد به نفس بسیار زیادی دارد.

این کارشناس صهیونیست افزود: اسرائیل در آینده باید به دنبال این باشد که چگونه می‌تواند با ایران مقابله کند؛ کشوری که قدرت و اعتماد به نفسش درحال گسترش است.

با گذشت۲۷۱ روز از آغاز تجاوز بدون نتیجه و دستاورد رژیم صهیونیستی به نوار غزه، این رژیم روزبه‌روز بیشتر در بحران‌های داخلی و خارجی خود فرو می‌رود.

رژیم صهیونیستی طی این مدت دستاوردی غیر از قتل‌عام، ویرانی، جنایت‌های جنگی، نقض قوانین بین‌المللی، بمباران نهادهای امدادرسان و تحمیل قحطی و گرسنگی در این منطقه نداشته است.

رژیم اشغالگر این جنگ را بدون در نظر گرفتن هر دستاوردی در آینده، باخته و حتی پس از گذشت نزدیک به ۹ ماه نتوانسته گروه‌های مقاومت را در یک منطقه کوچک که سال‌ها در محاصره است، به تسلیم وادارد و همراهی افکار عمومی جهانی را به‌خاطر ارتکاب جنایت‌های آشکار در غزه، از دست داده است.

نظر شما