شناسهٔ خبر: 67489499 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: تسنیم | لینک خبر

رکورد ۲۵ ساله حمل و نقل ریلی در دولت سیزدهم شکسته شد

مدیرکل راه‌آهن خراسان رضوی گفت: جابه‌جایی مسافران ریلی در مسیر خطوط راه‌آهن تحت پوشش این اداره کل در دولت سیزدهم رکورد سالیان گذشته را شکست به طوری‌که در سال ۱۴۰۱ تعداد مسافران به ۱۵ میلیون و ۷۰۰ هزار نفر و در ۱۴۰۲ به ۱۶ میلیون و ۳۰۰ هزار نفر رسید.

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرگزاری تسنیم از مشهد، مصطفی نصیری امروز در نشست شورای هماهنگی راه و شهرسازی خراسان رضوی گفت: جابه‌جایی مسافران ریلی در مسیر خطوط راه‌آهن تحت پوشش این اداره کل در دولت سیزدهم رکورد سالیان گذشته را شکسته است.

وی ادامه داد: رکورد قبلی جابه‌جایی مسافر در حوزه ریلی خراسان مربوط به سال 1397 با 14 میلیون مسافر و سال 1398 با جابه‌جایی 14 میلیون و 200 هزار نفر بود اما در دولت سیزدهم، این ارقام به طور قابل توجهی افزایش یافته‌است.

مدیرکل راه‌آهن خراسان رضوی ادامه داد: به طوری که در سال 1401 تعداد مسافران به 15 میلیون و 700 هزار نفر و در سال 1402 به 16 میلیون و 300 هزار نفر رسیده است.

نصیری با بیان اینکه 70 درصد قطارهای مسافری شبکه ریلی کشور در محور خراسان تردد می‌کنند بیان کرد: در این مدت رکورد 25 ساله در حمل محموله‌های ترانزیتی از مرز ریلی سرخس با تناژ یک میلیون و 719 هزار تن و حمل محصولات صادراتی با تناژ یک میلیون و 108 هزار تن شکسته شده است.

وی بیان کرد: کالاهای ترانزیتی شامل مواد سوختی، قطارهای کانتینری، کود پتاس و زغال سنگ از مبدا ایران از مرز ریلی سرخس به خارج از کشور ترانزیت شده‌اند.

مدیرکل راه‌آهن خراسان رضوی بیان کرد: توسعه ایستگاه ریلی "شهید مطهری" مشهد نیز از دیگر دستاوردهای دولت سیزدهم است. ظرفیت سکوهای تخلیه و بارگیری این ایستگاه به 350 واگن در شبانه‌روز افزایش یافته و حدود 2 هزار مترمربع ساختمان خدمات حمل و نقل بین‌الملل برای استقرار سازمان‌های خدمت‌رسان به حمل و نقل بین‌المللی ریلی ساخته شده است.

نصیری بیان کرد: ایستگاه شهید مطهری به عنوان مهمترین مرکز پشتیبانی بار ریلی خراسان شناخته می‌شود و 70 درصد از بار وارده از کشورهای سی.آی.اس در این ایستگاه تخلیه می‌شود.

وی ادامه داد: به دنبال پیگیری‌های شرکت راه‌آهن جمهوری اسلامی ایران و با هماهنگی استانداری خراسان رضوی، موضوع مطالعات مکان‌یابی "دهکده لجستیک" مشهد انجام شده و در نهایت ایستگاه شهید مطهری به عنوان دهکده لجستیک مصوب شده است.

مدیرکل راه‌آهن خراسان رضوی بیان کرد: در دولت سیزدهم، مجتمع پارس فولاد سبزوار نیز به شبکه ریلی متصل شده که هزینه اجرای این طرح 6 هزار میلیارد ریال بوده و طول خطوط آن هزار و 700 متر و طول خطوط داخلی آن 12 هزار و 200 متر است.

انتهای پیام/282

نظر شما