شناسهٔ خبر: 67489086 - سرویس سیاسی
نسخه قابل چاپ منبع: سینا | لینک خبر

دیدار رییس جهاددانشگاهی با دبیر شورای عالی انقلاب فرهنگی

صاحب‌خبر -
در دیدار و گفت‌وگوی رییس جهاددانشگاهی با دبیر شورای عالی انقلاب فرهنگی بر نقش آفرینی این نهاد برای انجام مصوبات و اولویت‌های شورای عالی انقلاب فرهنگی در عرصه ملی و بین المللی تأکید شد.

به گزارش سینا از روابط عمومی جهاددانشگاهی، دکتر حسن مسلمی نائینی رییس جهاددانشگاهی با همراهی دکتر یعقوب فتح الهی معاون پژوهش و فناوری، سیدرضی آقاسیدی معاون پشتیبانی و مدیریت منابع، دکتر غلامحسین شاهوردی رییس پژوهشگاه رویان جهاددانشگاهی، دکتر حسین بهاروند استاد ممتاز و دکتر محمدرضا ابوالقاسمی از متخصصان همکار پژوهشگاه رویان در دیدار با حجه الاسلام و المسلمین دکتر عبدالحسین خسروپناه دبیر شورای عالی انقلاب فرهنگی ضمن آرزوی سلامتی و عافیت برای ایشان به تبیین دستاوردها و اقدامات توسعه‌ای نوین جهاددانشگاهی پرداخت.

رییس جهاددانشگاهی افتتاح موسسه رویان ابوعلی سینا در استان فارس با تسهیل‌گری و حمایت مجموعه بین‌المللی خیریه آموزشی، پژوهشی و درمانی ابوعلی سینا و مجاهدت جهادگران دانشگاهی پژوهشگاه رویان با راهبری پروفسور حسین بهاروند و مشارکت خیّرین و تعامل شایسته نهادهای حاکمیتی را به عنوان گام بزرگی در توسعه زیرساخت‌های علمی و فناورانه و توسعه خدمات درمانی پیشرفته به صورت حکمرانی شبکه‌ای و گذار از اقدامات جزیره‌ای و بخشی بیان کرد.

وی همچنین راه اندازی دو مرکز پزشکی باروری و ژنتیک پزشکی رویان در جنوب کشور را به عنوان یک نمونه موفق از تکمیل زنجیره ارزش دانش و کاربردی سازی علوم و پژوهش‌های پیشرفته در ارائه خدمت به مردم شریف کشور معرفی کرد.

دکتر مسلمی نائینی با اشاره به در شرف بهره برداری بودن پردیس رویانی آزمایشگاه‌های یکپارچه ملی ایران (پرایما)، همگرایی همه‌ کنش‌گران علم و فناوری برای ایجاد مرجعیت علمی و خلق فرصت مناسب برای ایفای نقش نخبگان و دانشمندان را ضرورتی غیر قابل اجتناب دانست و بیان کرد: جهاددانشگاهی آمادگی دارد تا در حوزه‌های مأموریتی خود و تقویت ظرفیتهای مسئله محوری این نهاد، مبتنی بر مصوبات و اولویت‌های شورای عالی انقلاب فرهنگی در عرصه ملی و بین المللی نقش آفرینی کند.

در ادامه این نشست، دکتر حسین بهاروند به ارائه گزارش تفصیلی از اهداف و دستاوردهای موسسه رویان ابوعلی سینا شیراز و همچنین شیوه خلق ایده و روند پیشرفت پردیس رویانی آزمایشگاه‌های یکپارچه ملی ایران (پرایما) پرداخت.

دبیر شورای عالی انقلاب فرهنگی نیز ضمن تقدیر از همه‌ دست‌اندرکاران اقدامات صورت گرفته، دستورات لازم را مطابق درخواست جهاددانشگاهی برای تسریع در تصویب ماده واحد تشکیل مرکز مذکور صادر کرد.

کپی لینک لینک کپی شد

نظر شما