شناسهٔ خبر: 67488537 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: ایرنا | لینک خبر

بابل قطب درمان دیالیز در شمال کشور

ساری - ایرنا - تکمیل مرکز دیالیز بابل به عنوان بزرگترین مرکز در شمال و یکی از سه مرکز بزرگ دیالیز کشور که با استانداردهای جهانی ساخته شد به همراه یک هزار و ۵۰۰ پیوند موفق کلیه در این شهرستان سبب شد، بابل به قطب درمان دیالیز در شمال کشور تبدیل شود.

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرنگار ایرنا، سید علی مظفر پور امروز چهارشنبه در بازدید از مرکز دیالیز بابل در جمع خبرنگاران بیان کرد: مرکز دیالیز بابل مطابق با استانداردهای جهانی ساخته شد و ساخت این مرکز دیالیز نتیجه همدلی نیکوکاران با دانشگاه علوم پزشکی بابل است.

وی اظهار کرد: سرمایه گذاری خیرین در حوزه بهداشت و درمان در این شهرستان ستودنی است و بدون تردید بابل شایسته لقب بهشت خیرین است.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی بابل گفت: همدلی نیکوکاران و دانشگاه علوم پزشکی بابل، افزایش خدمات باکیفیت بالا با استاندارد جهانی را در برداشته است و منجر به افتتاح بزرگ‌ترین مرکز دیالیز شمال و یکی از سه مرکز بزرگ دیالیز کشور شده است.

مظفرپور افزود: یکی از شاخصه‌های درخشان این دانشگاه، انجام بیش از یک هزار و ۵۰۰ پیوند کلیه موفق است که بیماران زیادی با بیماری‌های کلیوی و نیازمند دیالیز از استان مازندران و حتی استان‌های همجوار به بیمارستان‌های فوق تخصصی بابل مراجعه کردند.

بابل قطب درمان دیالیز در شمال کشور

وی ادامه داد: از سال‌های گذشته در این شهرستان تنها ۲۴ تخت دیالیز فعال وجود داشت که برای بیماران مراجعه‌کننده کافی نبود به‌طوری‌که نسبت بیمار به تخت‌ها، بیش از یک به ۱۰ بود، درحالی‌که در استاندارد کشوری به ازای هر سه بیمار باید یک‌تخت وجود داشته باشد.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی بابل با بیان این که مرکز جدید یکصد تخت خوابی دیالیز حاج‌خانم طاهره وایگانی بابل که توسط خانواده محترم میناگر در سه‌طبقه با زیربنای سه هزار و ۲۰۰ مترمربع از سال ۱۳۹۸ آغاز شد، اظهار کرد: در ابتدای دولت سیزدهم پیشرفت فیزیکی این مرکز دیالیز حدود ۵۵ درصد بود.

مظفرپور ادامه داد: در تفاهم‌نامه این طرح خیرساز بین بنیاد نیکوکاری سلامت شهرستان بابل و دانشگاه علوم پزشکی بابل تعهداتی بر عهده دانشگاه بود که متأسفانه انجام‌نشده بود و با روی کار آمدن دولت سیزدهم تمام تعهدات انجام و این طرح به اتمام رسید.

وی با بیان این که در این طرح ۴۰۰ میلیارد ریال توسط خانواده محترم میناگر به نیت مادر سرکار خانم طاهره وایگانی و ۱۰۰ میلیارد ریال توسط دانشگاه علوم پزشکی بابل هزینه شده است، اظهار کرد: در اردیبهشت سال جاری سه روز قبل از شهادت رئیس‌جمهور مردمی در سفر استانی به مازندران، بزرگ‌ترین مرکز دیالیز شمال کشور توسط «رئیس‌جمهور شهید» به‌صورت ویدئو کنفرانس و با حضور دکتر داود منظور معاون رئیس‌جمهور و رئیس سازمان برنامه‌وبودجه کشور افتتاح و به بهره‌برداری رسید.

مظفر پور افزود: با آغاز به کار این طرح شاخص تعداد بیمار دیالیزی به تخت به ازای هر ۲.۵ بیمار یک‌تخت دیالیزی کاهش پیدا کرد که این نسبت از استاندارد کشوری مناسب‌تر است.

این مقام مسوول با بیان این که بابل شایسته لقب بهشت خیرین است، و اقدامات ارزشمندی در حوزه سلامت انجام شد، اظهار کرد: ظرفیتی که در این شهر در حوزه خیرین وجود دارد، هم‌رتبه بسیاری از استان‌های کشور است و این دانشگاه با مشارکت نیکوکاران می‌تواند منشأ خدمات بیشتر و گسترده‌تر در سطح منطقه و به صورت ملی باشد.

بابل قطب درمان دیالیز در شمال کشور

نظر شما