شناسهٔ خبر: 67488190 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: ایرنا | لینک خبر

طی یک سال اخیر

تعزیرات حکومتی کرمان متخلفان را چقدر جریمه کرد؟

کرمان - ایرنا - مدیرکل تعزیرات حکومتی استان کرمان عملکرد این نهاد از ابتدای سال گذشته تاکنون را تشریح و اعلام کرد که هفت هزار بازرسی از واحدهای صنفی انجام و متخلفان به ۱۵۱ میلیارد و ۳۲۵ میلیون ریال جریمه محکوم شدند.

صاحب‌خبر -

به گزارش ایرنا به نقل از پایگاه اطلاع رسانی دادگستری کرمان، ارسلان میری روز چهارشنبه میزان دقیق واحدهای بازرسی شده در گشت های مشترک تعزیرات و دستگاه های متولی امر نظارت بر بازار را هفت هزار و ۶۲۳ مورد برشمرد.

به گفته وی از ابتدای سال ۱۴۰۲ تاکنون ۸۵۹ اکیپ (گروه) گشت مشترک نظارت بر بازار با محوریت تعزیرات حکومتی تشکیل و ۲ هزار و ۵۸۲ واحد صنفی متخلف شناخته و به ۱۵۱ میلیارد و ۳۲۵ میلیون ریال جریمه محکوم شدند.

وی همچنین با اشاره به رویکرد تعزیرات حکومتی مبنی بر تسریع در روند رسیدگی به پرونده‌های تخلفات اقتصادی از مختومه شدن ۲۸ هزار و ۲۶۸ پرونده در شعب بدوی تعزیرات حکومتی استان کرمان در حوزه‌های کالا و خدمات، قاچاق کالا و ارز، بهداشت، دارو، درمان و دامپزشکی با عملکرد ۹۸ درصدی خبر داد.

مدیرکل تعزیرات حکومتی استان کرمان ادامه داد: در این مدت ۱۹ هزار و ۸۳۱ پرونده با ارزش سه هزار و ۴۳۳ میلیارد ریال در شعب اجرای احکام این استان مختومه شده که این میزان رشد ۱۰۰ درصدی را نسبت به سال گذشته نشان می‌دهد.

وی تصریح کرد: طی یک سال اخیر هزار و ۱۲۸ پرونده نیز در شعب تجدیدنظر استان کرمان مختومه شده‌ که نسبت به سال گذشته رشد ۱۵۷ درصدی را نشان می‌هد.

میری گفت: در خدمت رسانی سریع تر به مردم علاوه بر امکان مراجعه حضوری، سامانه برخط tazirat135.ir نیز راه‌اندازی شده است و شهروندان می‌توانند با ثبت شکایت های خود در حوزه‌های گرانفروشی، احتکار، کم فروشی و تقلب به صورت آنلاین روند رسیدگی به شکایت خود را نیز بررسی کنند.

نظر شما