شناسهٔ خبر: 67487873 - سرویس اجتماعی
نسخه قابل چاپ منبع: ایرنا | لینک خبر

آغاز ثبت نام هیات‌های مذهبی و فرهنگی اتباع و مهاجران

تهران- ایرنا- سازمان ملی مهاجرت از تمام اتباع و مهاجران خارجی مقیم جمهوری اسلامی ایران خواست برای ثبت نام هیات، موکب و تشکل فرهنگی خود به سامانه «سهما» مراجعه کنند.

صاحب‌خبر -

به گزارش ایرنا از سازمان ملی مهاجرت، در اطلاعیه این سازمان که در آستانه آغاز ماه محرم و ایام سوگواری حضرت اباعبدالله الحسین (ع) منتشر شد، آمده است: تمام اتباع و مهاجران خارجی مقیم جمهوری اسلامی ایران برای ثبت نام هیات، موکب و تشکل فرهنگی مهاجران با همراه داشتن شناسه ۱۰ رقمی یکتا به سامانه سازمان ملی مهاجرت «سهما» به نشانی https://www.irmigrationorg.ir مراجعه کنند.

بر این اساس، اتباع مجاز فاقد شناسه یکتا باید با مراجعه به دفاترخدمات اقامت و اشتغال اتباع ابتدا اقدام به اخذ شناسه یکتا کرده و سپس در سامانه فوق ثبت نام کنند.

صدور مجوز، درخواست ها، برگزاری برنامه ها، هماهنگی با دستگاه ها و سایر موضوعات مربوط به هیات‌های مذهبی، مواکب مردمی و تشکل های فرهنگی منوط به ثبت در سامانه سهما خواهد بود.

به گزارش ایرنا، اتباع و مهاجران خارجی در ایران به ۲ دسته «رسمی و دارای مدارک قانونی» و «غیرمجاز و فاقد مدارک قانونی» تقسیم می‌شوند، که سازمان ملی مهاجرت از سال گذشته ساماندهی هر دوگروه را آغاز کرده است و اتباع مجاز با صدور کارت های هویتی هوشمند، کد یکتا تعلق می گیرد.

سازمان ملی مهاجرت آمار اتباع خارجی مجاز را حدود چهار میلیون و ۳۰۰ هزار نفر برآورد می کند که نزدیک به ۶۷۰ هزار نفر از آنان دانش آموز، نزدیک به ۲۰۰ هزار نفر دانشجو و طلاب علوم دینی و حدود ۳۵ درصد زنان هستند.

نظر شما