شناسهٔ خبر: 67487519 - سرویس علمی-فناوری
نسخه قابل چاپ منبع: همشهری آنلاین | لینک خبر

تصفیه سریع آب با فناوری ایرانی | کیت‌های تصفیه آب می‌توانند جان انسان‌ را نجات دهند

یک شرکت دانش‌بنیان ایرانی موفق به تولید کیت‌های تصفیه آب فوری با یک سوم تا یک چهارم قیمت نمونه مشابه خارجی شده است. این کیت‌ها در کنار گندزدایی و رسوب‌زدایی از ذرات معلق، کار سم‌زدایی را نیز انجام می‌دهد. آب تصفیه‌شده توسط این کیت‌ها تا ۹۰ درصد قابلیت شرب دارد.

صاحب‌خبر -

کیت تصفیه آب فوری چیست؟
یک ابزار یا مجموعه‌ای از ابزارهاست که به‌منظور پاکسازی و تصفیه سریع و مؤثر آب طراحی شده است. این کیت‌ها معمولا در شرایط اضطراری، مسافرت‌های طبیعت‌گردی، کمپینگ یا در مناطق با دسترسی محدود به آب سالم مورد استفاده قرار می‌گیرند.

مشابه کیت‌های ارتش آمریکا
سارا شهبازی، مدیر تحقیق و توسعه شرکت دانش‌بنیان سازنده کیت فوری تصفیه آب درباره کیت‌های تصفیه آب فوری گفت: «این کیت‌ها در مواقع اضطراری که نیروهای امدادی، ارتش، سپاه یا گروه‌های طبیعت‌گردی آب تصفیه‌شده در دسترس ندارند، مورد استفاده قرار می‌گیرند.»
او افزود: « این کیت‌ها مشابه کیت‌های ارتش آمریکاست و ما توانسته‌ایم آن را بومی‌سازی کنیم. این درحالی است که در کیت‌های آمریکایی خاصیت سم‌زدایی وجود ندارد و ما این ظرفیت را هم به کیت‌هایمان اضافه کرده‌ایم تا علاوه بر گندزدایی و رسوب‌زدایی از ذرات معلق، سم‌زدایی را هم انجام دهیم و ضریب اطمینان بیشتری را به مشتری ارائه کنیم. با این کار آب تصفیه شده تا ۹۰ درصد قابل شرب است. هزینه تولید این محصول، یک سوم تا یک چهارم نمونه مشابه خارجی تمام می‌شود.»

بیشتر بخوانید:

تصفیه سریع آب با فناوری ایرانی | کیت‌های تصفیه آب می‌توانند جان انسان‌ را نجات دهند

نظر شما