شناسهٔ خبر: 67487404 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: ایرنا | لینک خبر

سه هزار و ۶۶۴ پرونده در شورای حل اختلاف چهارمحال و بختیاری به صلح و سازش رسید

شهرکرد- ایرنا- معاون قضایی رییس کل دادگستری و رییس شورای حل اختلاف چهارمحال و بختیاری گفت: تاکنون سه هزار و ۶۶۴ پرونده در شورای شورای حل اختلاف استان منجر به صلح و سازش شد.

صاحب‌خبر -

کرم شیخ پور روز چهارشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا به مناسبت هفته قوه قضائیه افزود: از ابتدای سالجاری تاکنون ۱۹ هزار و ۳۸ پرونده به شعب شورای حل اختلاف استان وارد شد که از این تعداد ۱۸ هزار و ۷۲ پرونده مختومه شد.

وی با اشاره به اینکه از این تعداد پرونده ۱۱ هزار و ۳۸۱ پرونده قابل صلح و سازش بود و سه هزار و ۶۶۴ پرونده به سازش رسیده است، گفت: در این مدت ۳۲ درصد پرونده‌های که قابلیت صلح و سازش داشتند، به سازش رسید.

به گفته وی، در سالجاری یک پرونده قصاص عضو در استان منجر به صلح و سازش شد و اقدامات لازم برای ایجاد صلح و سازش ۲ پرونده قصاص نفس نیز در دست اقدام است.

معاون قضایی رییس کل دادگستری چهارمحال و بختیاری گفت: پارسال‌ ۸۰ هزار و ۱۰۰ پرونده به شعب شورای حل اختلاف استان وارد شد که از این تعداد ۷۹ هزار و ۱۳۱ پرونده رسیدگی شد.

سه هزار و ۶۶۴ پرونده در شورای حل اختلاف چهارمحال و بختیاری به صلح و سازش رسید

وی با اشاره به اینکه در این مدت ۱۵ هزار و ۳۶۰ پرونده به صلح و سازش منجر شد، اظهار داشت: پارسال ۱۵ پرونده قصاص نفس در استان وجود داشت که از این تعداد ۱۰ پرونده منجر به صلح و سازش شد و ۲ پرونده منجر به اجرای حکم و سه پرونده در دست اقدام است که یکی از آنها امسال به منجر به صلح و سازش شد.

شیخ‌پور افزود: پارسال در شعب شورای حل اختلاف صمت ۱۴ پرونده از کارگاه‌های تولیدی استان با یک‌هزار و ۸۳۰ میلیارد ریال منجر به صلح و سازش شد و این کارگاه‌های تولیدی به چرخه تولید بازگشتند.

وی اظهار داشت: بیشترین دلایل تشکیل پرونده این کارگاه‌های تولیدی اختلاف بین شرکاء و یا مشکلات مالی و پرداخت نکردن هزینه خرید مواد اولیه بود که رای منجر به توقیف کارخانه، مواد اولیه و دستگاه‌های این کارگاه‌ها شده است.

رییس شورای حل اختلاف چهارمحال و بختیاری افزود: هم‌اکنون یکهزار و ۹۰۰ نفر صلح‌یار درقالب گروه‌های مختلف سفیران صلح، طلایه‌داران صلح، ستاد صبر با شورای حل اختلاف استان همکاری دارند.

شیخ‌پور افزود: هم‌اکنون ۲۸۱ هیات صلح در مساجد با شعار "هر محله یک مسجد و هر مسجد یک هیات صلح" با همکاری ۸۴۳ نفر از معتمدان محل فعال است.

وی با اشاره به اینکه ۱۱هیات صلح با فعالیت ۳۳ نفر در ادارات، ۱۷ هیات صلح با همکاری صلح یاران در دفاتر خدمات قضایی استان فعال است، گفت: هم‌اکنون ۴۶ هیات صلح اصناف با فعالیت ۱۳۸ نفر و سه هیات صلح خانواده با حضور ۱۲ نفر و ۸۱ هیات صلح دانش‌آموزی با حضور ۲۴۳ صلح‌یار دانش‌آموزی و فرهنگی در استان فعال است.

به گفته وی، هم‌اکنون دفاتر عقد و طلاق هم برای صلح و سازش همکاری دارند و برای سردفترداران ابلاغ صلح یاری صادر شده است و سال‌گذشته در یکی از فاتر طلاق و ازدواج چهار پرونده طلاق به صلح و سازش منجر شد.

وی اظهار داشت: یک چهارم پرونده‌های دادگستری استان توسط شعب شورای حل اختلاف رسیدگی و حکم صادر می‌شود در صلاحیت شورای حل اختلاف قرار دارند.

شیخ‌پور گفت: پارسال پویش‌های به حرمت امام رئوف می بخشم و به حرمت مادرم حضرت زهرا(س) می بخشم برگزار شد.

به گزارش ایرنا ، هم اکنون در ۱۷ حوزه قضایی استان ۱۵۴ شورای حل اختلاف فعال است که از این تعداد ۴۸ شعبه روستایی و ۱۹ شعبه اجرایی احکام، چهار شعبه تخصصی، سه شعبه شورای حل اختلاف در زندان و ۲۷ شعبه صلحی، ۵۳ شعبه رای فعال است.

نظر شما