شناسهٔ خبر: 67487222 - سرویس ورزشی
نسخه قابل چاپ منبع: همشهری آنلاین | لینک خبر

لیست را برای یحیی خالی می کنند

اغلب بازیکنان فولاد در این تیم می‌مانند و سرمربی آنها نیز مشخص است. بااین‌حال زمان شروع تمرینات هنوز مشخص نیست

صاحب‌خبر -

به گزارش همشهری آنلاین فولاد خوزستان فصل گذشته را به‌سختی به پایان رساند و یک بقای ناپلئونی کسب کرد، به همین دلیل برای شروع فصل جدید کار سختی درپیش دارد. فولادی‌ها به‌خوبی می‌دانند تکرار اشتباهات فصل گذشته دیگر قابل‌جبران نیست و آن بقای معجزه‌آسا غیرممکن است، از این رو تیم جدید مدیریتی برای آماده‌سازی فولاد در لیگ بیست‌وچهارم برنامه‌های ویژه‌ای دارد. برای تیمی که زمانی نماینده ایران در آسیا بود، پشت سر گذاشتن چنین روزهایی درس عبرت بزرگی است. آنها در نخستین گام با یحیی گل‌محمدی قرارداد بستند و گام اول را محکم برداشتند. از این رو مسئولان این باشگاه خوزستانی تمایل دارند برای فصل پیش رو تیم قدرتمندی را با تکیه‌بر توانایی‌های فنی گل‌محمدی آماده مسابقات کنند.

یحیی آمد

اغلب بازیکنان فولاد در این تیم می‌مانند و سرمربی آنها نیز مشخص است. بااین‌حال زمان شروع تمرینات هنوز مشخص نیست؛ چراکه گل‌محمدی تصمیم دارد فرصت بیشتری به مدیران باشگاه برای برآورده کردن خواسته‌هایش بدهد. گویا این مربی طی هفته جاری در اهواز حاضر شده و در ملاقات با مسئولان باشگاه و شخص هوشنگ نصیرزاده خواهان جذب چند بازیکن و خروج برخی نام‌ها از لیست فولاد شده است. البته خواسته گل‌محمدی تقریبا ممکن نیست؛ چراکه اغلب بازیکنان این باشگاه قرارداد دارند و خروج نام‌شان از لیست برای فولادی‌ها سخت و هزینه‌بر است. با اینها تغییر در بازیکنان تیم فولاد یکی از شروط یحیی برای همکاری با این باشگاه است. از این رو وی در ملاقات اخیر با مسئولان این باشگاه، فهرست بازیکنان مدنظرش را در اختیار آنها قرار داده؛ چراکه او می‌خواهد روزهای خوب فولاد را تکرار کند. بااین‌حال مدیران این باشگاه به سرمربی تیم‌شان قول داده‌اند در راستای اهداف او در بازار نقل و انتقالات حضوری فعال داشته باشند. پس منتظر لیست او بوده و به‌زودی کار خود را آغاز خواهند کرد.

چالش بازیکن

یکی از مشکلات باشگاه فولاد برای ادامه فعالیت لیست پر این تیم چه از نظر بازیکن داخلی و چه بازیکن خارجی است. قرارداد اغلب بازیکنان فولاد ۲ ساله بوده‌ است. از این رو آنها همچنان در این تیم حضور دارند و خروج‌شان از لیست مستلزم تسویه‌حساب با آنهاست. مشکل بزرگ‌تر اما در مورد لیست تیم فولاد، حضور ۷ بازیکن خارجی به نام‌های جفرسون باهیا، موسی کولیبالی، لوکاس کاندیدو، ابراهیم حصار، کریستوفر کنت، گادوین منشا و لوسیانو پریراست‌. طبق قانون حداکثر سهمیه بازیکن خارجی ۵ نفر است که یکی از آنها نیز باید آسیایی باشد. به این ترتیب آنها باید از این لیست خود دو بازیکن خارجی نیز کسر کنند. این در شرایطی است که یحیی تمایلی به جذب بازیکن خارجی جدید نداشته باشد و چه‌بسا اگر این مربی بخواهد بازیکن خارجی جدیدی را به لیست فولاد اضافه کند مدیران این باشگاه ملزم به حذف نام‌های بیشتری هستند. از این جمع کولیبالی و کاندیدو قراردادشان با این باشگاه به پایان رسیده و باید دید نظر یحیی گل‌محمدی در مورد این دو بازیکن خارجی چیست؟

بدون شک گل‌محمدی با تفکرات بلندپروازانه‌ای به این تیم آمده؛ چراکه پیش از این نیز نشان داده هدف او فقط مربیگری نیست، بلکه اهدافی بالاتر برای تیم‌های تحت هدایتش دارد، درنتیجه مدیران باشگاه فولاد با توجه به انتخاب این مربی باید برای لیست موردنظر او برنامه داشته باشند و تیمش را تقویت کنند.

جای خالی نیست

هرچند مدیران باشگاه فولاد در سکوت پیگیر وضعیت نقل و انتقالات هستند اما نکته مهم در مورد این تیم پر بودن لیست بازیکنان است. مدیران باشگاه فولاد که باید به هر شکل ممکن برای جذب بازیکنان مدنظر گل‌محمدی دست‌به‌کار شده و نفرات جدید را به خدمت بگیرند با مشکل روبه‌رو هستند. در این خصوص شنیدیم که هوشنگ نصیرزاده با توجه به سابقه حقوقی خود درحال بررسی قرارداد بازیکنان این تیم است تا شاید روزنه‌ای برای خالی کردن این لیست و اضافه کردن نفرات موردنظر گل‌محمدی پیدا کند.

از طرفی شنیده‌شده تعداد زیادی از بازیکنان تیم فولاد از طریق یک مدیر برنامه به این تیم پیوستند، درنتیجه حذف هریک از آنها می‌تواند تبعاتی برای باشگاه فولاد داشته باشد؛ چراکه در صورت حذف هر یک از بازیکنان تحت قرارداد این ایجنت ممکن است جایگاه دیگر بازیکن موردنظر که از طریق همین مدیر برنامه به تیم فولاد پیوسته متزلزل شده و به‌نوعی مدیران این باشگاه تحت‌فشار قرار بگیرند.

لیست قرارداد بازیکنان فولاد به قرار زیر است:

گلر: کریستوفر کنت (یک فصل)، شهاب گردان (بدون قرارداد) و علی‌رضا نازی (یک فصل)

مدافع: موسی کولیبالی (بدون قرارداد)، مجتبی نجاریان (یک فصل)، سینا شاه‌عباسی (یک فصل)، وحید حیدریه (یک فصل)، علی بهرامی (دو فصل)، جفرسون سیلوا (یک فصل)، شاهین توکلی (یک فصل)، علی شجاعی (یک فصل)، ابوالفضل موردی (دو فصل) و بهنام تیموریان (سرباز)

هافبک: حمید بوحمدان (بدون قرارداد)، علیرضا باویه (یک فصل)، ابراهیم حصار (یک فصل)، سینا مریدی (یک فصل)، محمدرضا غبیشاوی (بدون قرارداد)، سعید واسعی (یک فصل)، لوکاس کاندیدو سیلوا (بدون قرارداد)، محمد عسکری (یک فصل)، علی کلاه‌کج (دو فصل) و احسان پهلوان (یک فصل)

حمله: ساسان انصاری (یک فصل)، عادل آرغند (یک فصل)، گادوین منشا (یک فصل)، سیدرضا موسویان (یک فصل)، محمد علی نژاد (بدون قرارداد)، محمد خادمی منفرد (یک فصل) و لوسیانو پریرا (یک فصل)

از لیست فولاد مشخص است که ۶ بازیکن قراردادشان با این تیم به پایان رسیده و یک بازیکن سرباز است‌. بااین‌حال با توجه به بازیکنان مدنظر یحیی گل‌محمدی این لیست به‌اندازه کافی جا ندارد و نیازمند غربالگری است. گویا یحیی پریرا و کاندیدو را نمی‌خواهند اما اگر بخواهد بازیکن خارجی به لیست تیمش اضافه کند باید نفرات بیشتری را از جمع خارجی‌ها خط بزند.

لیست یحیی

هرچند گل‌محمدی طی روزهای اخیر لیست موردنظر خود را به باشگاه اعلام کرده اما هنوز جزئیاتی از آن منتشر نشده است. بااین‌حال با توجه به برخی شنیده‌ها گفته می‌شود حامد لک به‌عنوان جانشین شهاب گردان دروازه‌بان فولاد خواهد شد. البته برخی مدعی شده‌اند بیرانوند از گزینه‌های یحیی برای حضور در فولاد است و حتی احمد گوهری به این تیم خوزستانی لینک شده است. بااین‌حال به نظر می‌رسد اولویت گل‌محمدی حامد لک است؛ چراکه جذب این دروازه‌بان محتمل‌تر از سایرین است و یحیی نمی‌خواهند در شرایطی که دروازه‌بان مطمئنی در فولاد ندارند وقتش را صرف چانه زدن با دیگر دروازه‌بانان کند.

دیگر بازیکن مدنظر سرمربی جدید، ابوالفضل رزاق‌پور است. این بازیکن که گویا اخیرا از جمع گل‌گهری‌ها جداشده علاوه بر فولاد پیشنهادهای دیگری هم دارد بااین‌حال گل‌محمدی از مدیران فولاد خواسته در صورت امکان شرایط حضور این مدافع ۲۶ ساله‌ را در تیمش فراهم کنند. عملکرد فصل گذشته او برای گل‌گهر بسیار خوب بود. از این رو موردتوجه تیم‌های زیادی قرار گرفته و یکی از آنها فولاد با یحیی گل‌محمدی است.

از فرشاد فرجی نیز به‌عنوان بازیکن موردعلاقه یحیی نام برده می‌شود. گویا او که فرصت حضور در ترکیب ثابت پرسپولیس فصل گذشته را پیدا نکرد، قصد دارد از جمع پرسپولیسی‌ها جدا شود و فولاد یکی از مشتریان پروپاقرص او است. یحیی گل‌محمدی نسبت به جذب این مدافع تمایل نشان داده، از این رو ممکن است فولادی‌ها مبلغ قابل‌توجهی به او پیشنهاد دهند.

نظر شما