شناسهٔ خبر: 67486916 - سرویس سیاسی
نسخه قابل چاپ منبع: اکونیوز | لینک خبر

روند مذاکرات و رفع تحریم‌ها از نظر جلیلی مذاکرات ملتمسانه نی... -

اقتصاد ایران: کرمانشاه- رییس ستاد جلیلی در کرمانشاه گفت: روند مذاکرات و رفع تحریم‌ها از نظر جلیلی مذاکرات ملتمسانه نیست.

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرنگار مهر، عبدالرحیم بنکدار بعد از ظهر سه شنبه در نشست خبری با اصحاب رسانه که به میزبانی دفتر خبرگزاری ایسنا در کرمانشاه برگزار شد با اشاره به اینکه خدمت به مردم از وظایف اعتقادی مسئولین است، اظهار کرد: شهید رئیسی با اتکا به این امر خود را خادم ملت می‌دانست و امروز سعید جلیلی نیز با اعتقاد بر این امر ادامه دهنده راه این شهید و خدمت به مردم است.

وی افزود: دیدگاه سعید جلیلی نسبت به سیاست خارجی بر خلاف شایعاتی که مبنی بر مخالفت او نسبت به مذاکرات بیان شده دیدگاه مخالفی با مذاکرات ندارد بلکه با سابقه وی به عنوان مذاکره کننده ارشد در مذاکرات خارجی معتقد است اصل مذاکرات بر برابری هر دو طرف مذاکره کننده برای کسب منافع مردم است.

رئیس ستاد جلیلی در استان کرمانشاه تصریح کرد: دکتر جلیلی معتقد است در روند مذاکرات نباید به طور کامل تسلیم تیم مذاکره کننده مقابل خود بود بلکه باید روند مذاکرات به گونه‌ای باشد که علاوه بر اینکه دادن امتیازات ما هم بتوانیم امتیازاتی به نفع کشور بگیریم در غیر این صورت این گونه مذاکرات ارزش ندارد.

بنکدار با اشاره به اینکه تعهدات ایران در سال‌های ریاست جمهوری روحانی بر اساس تفاهم‌نامه به طور کامل اجرایی شد، بیان داشت: این در حالی است که طرف مقابل مذاکرات به تعهدات خود عمل نکرده بر همین اساس سعید جلیلی مذاکراتی که بر پایه مذاکرات التماس باشد را قبول نداشته بلکه باید مذاکرات به نفع کشور تمام شود.

وی با تاکید بر اینکه رفع تحریم‌ها از طریق و روش درست در برنامه دولت جلیلی است، ادامه داد: بهبود روابط بین المللی از اولویت‌های کشور بوده که در این مسیر علاوه ارتباط با دنیا روابط با همسایگان با هدف تأمین منافع کشور در حوزه اقتصادی را در نظر دارد.

رئیس ستاد جلیلی در استان کرمانشاه عنوان کرد: توزیع عادلانه ثروت در برنامه و سیاست کلی در حوزه اقتصادی جلیلی برنامه‌های وی بوده که بیشترین منفعت آن متوجه مردم از قشرهای ضعیف‌تر بوده که این برنامه با رشد ۳۷ درصدی حقوق کارکنان در دولت رئیسی هم دنبال شد.

بنکدار عدم تأثیر گذاری خطر فکری‌های شیاسی بر از ظرفیت‌های کشور، متذکر شد: استفاده از دیدگاه کارشناسانه در انجام امور به منظور مدیریت بهتر در دستور کار قرار خواهد گرفت و بر همین اساس بدنه مدیریتی به منظور اجرای بهتر باید از افراد همدل و هم نظر استفاده شود.

وی همچنین در راستای مسئله عفاف و حجاب، مطرح کرد: با توجه به اینکه طرح عفاف و حجاب نقاط ضعف و قوتی دارد که با رفع نقاط ضعف و بهبود نقاط قوت آن می‌توان آن را به طرحی تأثیر گذار تبدیل خواهد شد.

بنکدار در پایان با تاکید بر لزوم رعایت اصول اخلاقی از سوی هر ۲ نامزد انتخاباتی، اضافه کرد: رعایت اصول اخلاقی و حاکمیت یک فضای سالم در رقابت‌ها الزاماتی است که باید رعایت شود چرا که به منظور بازگشت اعتماد به مردم در جامعه پرهیز از شعارهای فریب دهنده و بیان صادقانه با مردم از الزامات است.

نظر شما