شناسهٔ خبر: 67486219 - سرویس بین‌الملل
نسخه قابل چاپ منبع: ایسنا | لینک خبر

دیدار هیئت ملی صنعا با نماینده رئیس جمهور روسیه

رویا معصومی

هیئت مذاکره کننده ملی یمن با نماینده رئیس جمهور روسیه در امور خاورمیانه و آفریقا، عملیات نیروهای مسلح یمن و جنگ غزه را بررسی کرد.

صاحب‌خبر -

به گزارش ایسنا، هیئت مذاکره کننده ملی یمن به ریاست «محمد عبدالسلام» رئیس این هیئت با «میخائیل بوگدانوف» نماینده ویژه رئیس جمهور روسیه در امور خاورمیانه و آفریقا دیدار کرد.

عبدالسلام در پیامی در ایکس نوشت: در این دیدار تحولات جنگ مستمر رژیم صهیونیستی علیه مردم غزه، لزوم تلاش برای توقف آن و توقف حمله آمریکا و انگلیس به یمن بررسی شد.

وی افزود: همچنین در این دیدار عملیات‌های نیروهای مسلح یمن در دریای سرخ و اینکه این عملیات‌ها تهدیدی برای کشتیرانی بین‌المللی یا حمله به کشتی خاصی نیست بلکه در حمایت از مردم غزه و مقاومت فلسطین و در پاسخ به حملات آمریکا و انگلیس به یمن انجام می‌شوند.

رئیس هیئت ملی یمن بر اهمیت نقش روسیه در درک مواضع یمن در حمایت از فلسطین تاکید کرد و از موضع مخالف روسیه در مورد حمله آمریکا و انگلیس به یمن و نیز حمایت مسکو از روند سیاسی و انسانی در یمن قدردانی کرد.

وی ادامه داد در این دیدار پیامدهای تنش زدایی بین یمن و کشورهای متجاوز و ضرورت دستیابی به یک راه حل جامع که تضمین کننده وحدت و حاکمیت یمن است، بررسی شد.

انتهای پیام

نظر شما