شناسهٔ خبر: 67485983 - سرویس اجتماعی
نسخه قابل چاپ منبع: ایسنا | لینک خبر

بسته اخبار شامگاه ۱۲ تیر ایسنا

گروگان گرفتن یک تبعه ایرانی توسط انگلیس/ شهامت در صداو سیما/ امتیاز دادستان‌ها به ترامپ

اکرم احقاقی

نامه یک مقام ارشد قوه قضاییه به وزارت خارجه، دیدار قریب الوقوع پوتین و مخبر، پاسخ مثبت دادستان های منهتن به ترامپ، برادرکشی در تهران، احتیاج ایران به ۵۰ اقیانوس پیما و شهامت دیرهنگام صداو سیما بعد از ۱۵ سال از مهمترین اخبار شامگاه ۱۲ تیر ایسنا بود.

صاحب‌خبر -

به گزارش ایسنا، شامگاه ۱۲ تیرماه اخباری در حوزه‌های مختلف در خبرگزاری دانشجویان ایران منتشر شد که در ادامه گزیده‌ای از آن‌ها را مرور می‌کنید:

نامه یک مقام قوه قضاییه به وزارت امور خارجه 

گروگان گرفتن یک تبعه ایرانی توسط انگلیس/ شهامت در صداو سیما/ امتیاز دادستان‌ها به ترامپ

اجتماعی _معاون امور بین‌الملل قوه قضاییه با تاکید بر پیگیری آزادی تبعه ایرانی مسیحی محبوس در انگلیس، گفت: به این تبعه ایرانی ظرف ۲۲ سال گذشته حتی یک روز مرخصی نیز داده نشده است.

به گزارش ایسنا، کاظم غریب‌آبادی، معاون امور بین‌الملل قوه قضاییه و دبیر ستاد حقوق بشر با انتشار پیامی در صفحه ایکس خود نوشت: «در نامه‌ای به وزارت امور خارجه، با اشاره به وضعیت نامطلوب «ریچارد جان»، تبعه ایرانی مسیحی محبوس در انگلیس، خواستار تداوم تلاش‌ها برای آزادی وی شدم.

انگلیس تاکنون به پیگیری‌های دیپلماتیک پاسخ نداده است. به این تبعه ایرانی ظرف ۲۲ سال گذشته حتی یک روز مرخصی نیز داده نشده است.»

برادرکشی به دلیل اختلاف قبلی

اجتماعی -رئیس پلیس آگاهی پایتخت از دستگیری مرد جوانی به اتهام قتل برادرش خبر داد.

سردار علی ولی پور گودرزی با اعلام خبر فوق گفت: مقتول درحالی که برادرش در رختخواب بود، او را با ضربات چاقو به قتل رسانده است. او دلیل این کار را کینه از برادر مقتولش اعلام کرد.

دیدار قریب الوقوع پوتین و مخبر 

گروگان گرفتن یک تبعه ایرانی توسط انگلیس/ شهامت در صداو سیما/ امتیاز دادستان‌ها به ترامپ

جهان -یوری اوشاکوف، دستیار ولادیمیر پوتین، رئیس‌جمهور روسیه روز سه‌شنبه به خبرنگاران گفت که پوتین در ۴ ژوئیه با محمد مخبر، سرپرست ریاست‌ جمهوری ایران دیدار خواهد کرد.

به گزارش ایسنا، اوشاکوف گفت: ما به دنبال فرصت‌هایی برای برقراری تعاملات دوجانبه بیشتر در تاریخ ۴ ژوئیه هستیم. یک تعامل از پیش توافق شده است. پس از امضای اسناد توسط اعضای سازمان همکاری شانگهای، رئیس‌جمهور ما با مخبر سرپرست ریاست‌جمهوری ایران دیدار خواهد کرد. برخی تعاملات دیگر نیز در حال بررسی هستند.

موافقت دادستان‌های پرونده ترامپ با تعویق اعلام مجازات

 جهان - دادستان‌های پرونده رسوایی جنسی «دونالد ترامپ» موافقت کردند تاریخ حکم او به تعویق بیفتد تا دادگاه فرصت بررسی رأی اخیر دیوان عالی را داشته باشد.

 براساس این گزارش، دادستان‌های منهتن امروز با درخواست «دونالد ترامپ» برای تعویق حکم جنایی او موافقت کردند تا قاضی پرونده بررسی کند که آیا حکم اخیر دیوان عالی آمریکا درباره مصونیت قضایی ترامپ در این پرونده صدق می‌کند یا خیر.

گرچه تعویق اعلام حکم در نهایت به نظر قاضی بستگی دارد، اما ازآنجاکه هر ۲ طرف پرونده به توافق رسیده‌اند، بعید است که قاضی با این درخواست مخالفت کند.

ترامپ در پرونده رابطه با یک بازیگر فیلم‌های غیراخلاقی به جعل اسناد مالی برای پنهان‌کردن حق‌السکوت خود به این بازیگر محکوم شده و قرار بود هفته آینده مجازات او در دادگاه اعلام شود.

به ۵۰ اقیانوس‌پیما نیاز داریم

گروگان گرفتن یک تبعه ایرانی توسط انگلیس/ شهامت در صداو سیما/ امتیاز دادستان‌ها به ترامپ

 اقتصادی - علی احمدی مدیرعامل شرکت ملی نفتکش گفت: باید از ظرفیت‌های داخلی حداکثر استفاده را داشته باشیم. ظرفیت بالفعل کشور در مقایسه با تقاضا بسیار محدود است. ۵۰ اقیانوس‌پیما نیاز داریم و این ظرفیت داخل کشور نیست.

علی احمدی در مراسم گرامیداشت روز جهانی دریانورد با بیان اینکه باید زحمتی که دریانوردان تقبل می کنند را یادآور باشیم و به خاطر داشته باشیم که ۹۰درصد تجارت جهانی از طریق دریاها صورت می گیرد و محور اصلی آن دریانوردان هستند، گفت: این مجاهدان به دور از خانواده شبانه روز در شرایطی که ایمنی و امنیت کافی نیز وجود ندارد، فعالیت و زمینه گردش کار را فراهم می کنند.

چه شد صداوسیما بعد از ۱۵ سال تبعات مناظره دونفره را پذیرفت؟

گروگان گرفتن یک تبعه ایرانی توسط انگلیس/ شهامت در صداو سیما/ امتیاز دادستان‌ها به ترامپ

فرهنگ و هنر- سعید نبی، از برنامه سازان باتجربه تلویزیون با اعتقاد بر اینکه برگزاری مناظره‌های دونفره همراه با پرسش‌های صریح کار بسیار سختی است و تبعات دارد، در عین حال تاکید می کند که «تلویزیون دیر به فکر افتاد اما ماهی را هر وقت از آب بگیری تازه است».

این برنامه ساز در ابتدا از تجربه‌اش در سال ۹۲ در حوزه تهیه کنندگی مناظره‌های تلویزیونی سخن گفت و یادآور شد: اساسا برگزاری این تیپ مناظره‌ها جسارت و شهامت می‌خواهد و برای اتاق فرمان به عنوان برگزارکننده کار سخت و پیچیده‌ای است؛ به این دلیل که ما (برگزارکننده) هر چقدر هم که بخواهیم اصل برابری را رعایت کنیم اما از آنجا که یک نگاه جناحی داریم، هر چقدر هم تلاش کنیم قضاوت را به شکل بی‌طرفانه برای مخاطب دربیاوریم، باز هم به همان دلیل زیرساخت ذهنی خواه ناخواه این اتفاق خواهد افتاد.

انتهای پیام 

نظر شما