شناسهٔ خبر: 67485967 - سرویس اجتماعی
نسخه قابل چاپ منبع: ایسنا | لینک خبر

معاون سازمان شهرداری‌ها و دهیاری‌های کشور:

تجهیزات آتش نشانی بومی‌سازی می‌شود/ ساخت نردبان و پهپاد آتش نشانی در کشور

مبینا آقاخانی

معاون امور شهرداری‌های سازمان شهرداری‌ها و دهیاری‌های کشور از ساخت نردبان و پهپاد آتش نشانی در کشور خبر داد.

صاحب‌خبر -

سید سجاد انوشه در گفت‌وگو با ایسنا، با اشاره به اقدامات جدید سازمان شهرداری‌ها در حوزه آتش‌نشانی و ایمنی گفت: در کشورهای مختلف و پیشرفته دنیا، موضوع پهپادها بسیار مورد توجه است؛ اما بدین شکل نیست که در حال حاضر همه کشورها در حال استفاده از آن باشند و ما جامانده باشیم، بلکه ما در این صنعت جزو کشورهای پیش‌رو هستیم و همزمان با سایر کشورها در این زمینه در حال پیشرفت هستیم.

پهپاد ایرانی آتش نشانی به زودی تولید می‌شود 

وی افزود: اسپک فنی توسط دفتر خدمات شهری سازمان شهرداری‌ها و دهیاری‌های کشور و با همکاری کمیته های تخصصی انجام شده و حتی سازمان آتش‌نشانی نیز در این باره همکاری های تخصصی لازم را با ما داشته است.

معاون امور شهرداری‌های سازمان شهرداری‌ها و دهیاری‌های کشور ادامه داد: این طرح در اختیار شرکت‌های دانش بنیان که عمدتا داخلی نیز هستند قرار گرفته و با فضل الهی پس از رفع ایرادات، پهپادهای آتش نشانی به زودی در کشور تولید و مورد استفاده قرار می گیرند.

انوشه گفت: در ابتدا قرار است نسخه‌های اولیه تولید و به کارگیری شوند و در صورت انجام موفقیت آمیز طرح، به تولید انبوه نیز خواهیم رسید.

نردبان‌های آتش نشانی نیز بومی سازی می‌شوند 

وی با اشاره به دیگر اقدامات سازمان شهرداری‌ها و دهیاری‌های کشور در زمینه تجهیزات آتش نشانی افزود: نردبان‌های آتش نشانی یکی دیگر از تجهیزات مهم، کاربردی و گران‌قیمت آتش‌نشانی هستند که تاکنون تنها از سایر کشورها وارد می‌شدند.

معاون امور شهرداری‌های سازمان شهرداری‌ها و دهیاری‌های کشور ادامه داد: از آنجایی که این نردبان‌ها ارزبری بسیاری داشتند و بیشتر شهرداری ها توانایی خرید آنها را نداشتند، از این نعمت نیز محروم بودند؛ اما ان‌شاءالله با تولید این نردبان‌ها در داخل کشور، این مشکل نیز حل می‌شود. 

انوشه گفت: اسپک های فنی نردبان‌ها نیز به اتمام رسیده و نمونه‌های اولیه توسط شرکت‌های ایرانی در حال تولید هستند تا در صورت انجام موفقیت آمیز طرح‌های آزمایشی، تولید انبوه نیز صورت گیرد.

انتهای پیام

نظر شما