شناسهٔ خبر: 67485819 - سرویس بین‌الملل
نسخه قابل چاپ منبع: الف | لینک خبر

انکار نسل کشی به سبک آمریکایی!

نمایندگان کنگره آمریکا به تازگی به اصلاحیه ای رای داده اند که بر اساس آن، وزارت خارجه آمریکا حق ندارد آمار شهدای فلسطینی جنگ غزه که از سوی وزارت بهداشت فلسطین اعلام می شود را مورد استناد قرار دهد!

صاحب‌خبر -

به گزارش الف؛ 9 ماه از آغاز جنگ غزه و کارزار جنایت و نسل کشی صهیونیست ها در باریکه غزه می گذرد. بر اساس آمارهای رسمی، قریب به 40 هزار فلسطینی در نتیجه حملات صهیونیست ها به نوار غزه، به شهادت رسیده‌اند. بخش قابل توجهی از این شهدا را نیز زنان و کودکان تشکیل می دهند. 

در عین حال، آمارهای رسمی حاکی از این هستند که ده ها هزار فلسطینی ساکن در نوار غزه نیز در نتیجه حملات صهیونیست ها، مجروح و یا مفقود شده اند. موضوعی که عملا جنگ غزه را به یکی از نمودهای نسل‌کشی و پاکسازی قومیتی در عصر حاضر تبدیل کرده است که البته دیوان بین المللی دادگستری نیز در حال بررسی جنایات صهیونیست ها در نوار غزه است. جنگ غزه به معنای واقعی کلمه مقام های ارشد سیاسی و نظامی رژیم اشغالگر قدس را به مثابه افرادی منزجر کننده و جانی در عرصه بین المللی تصویرسازی و معرفی کرده است. 

با این همه، یک نکته قابل تامل این است که صهیونیست ها در جریان کلیه جنایات خود علیه مردم فلسطین، یک شریک و متحد راهبردی داشته اند و آن دولت آمریکا بوده است. در حقیقت، بدون کمک های اطلاعاتی و البته حمایت های میدانی و ارسال تسلیحات و مهمات آمریکا برای رژیم اشغالگر قدس، این رژیم قادر به انجام بسیاری از جنایات خود علیه ملت فلسطین نبود. مساله ای که آن نیز حامل هزینه های سنگین و قابل توجهی علیه منافع ملی دولت آمریکا بوده و اعتراضات گسترده ای را چه در داخل خاک آمریکا و چه در صحنه بین المللی علیه واشنگتن برانگیخته است.

با این همه، به تازگی رخداد یک تحول معنادار در عرصه معادلات سیاسی آمریکا، پرده ای جدید از ماهیت منافق و ریاکار حکمرانی آمریکایی را کنار زده است. ماجرا از این قرار است که به تازگی کنگره آمریکا به اصلاحیه ای رای مثبت داده که بر اساس آن، وزارت امور خارجه آمریکا حق نخواهد داشت به آمارهای وزارت بهداشت فلسطین در مورد تعداد شهدای فلسطینی جنگ غزه، استناد کند. 

این اصلاحیه با رای غالب نمایندگان جمهوریخواه و دموکرات کنگره آمریکا به تصویب رسیده است. "رشیده طلیب" نماینده فلسطینی-آمریکایی در کنگره آمریکا، این حرکت را در حقیقت اقدامی در راستای انکار نسل‌کشی صهیونیست ها در نوار غزه و البته که رویدادی مشمئزکننده توصیف کرده است. جالب است که جو بایدن رئیس‌جمهور آمریکا نیز در شرایطی که پیشتر نهادهای وابسته به سازمان ملل متحد با استناد به کشتار بیش از 15 هزار کوک و هزاران زن و دختر در قالب جنگ غزه، رژیم اشغالگر قدس را در فهرست رژیم های کودک کش و البته زن ستیز در جهان قرار داده اند، آمارهای مرتبط با شهدای فلسطینی جنگ غزه را زیر سوال برده بود و آنها را نادرست خطاب کرده است. 

مسائلی از این دست صرفا یک واقعیت را فریاد می زنند و آن این است که ادعاهای دور و دراز دولتمردان آمریکایی مبنی بر اینکه آن ها اصلی ترین حامیان حقوق بشر و آزادی در جهان هستند تنها در شرایطی از اعتبار برخوردار است که همه چیز به نفع آن ها باشد. و الا آن ها در صوت لزوم، نه تنها چشم بر جنایات شوکه کننده متحدان خود می بندند بلکه حتی با آن ها همراهی هم می‌کنند. 

نظر شما