شناسهٔ خبر: 67485683 - سرویس فرهنگی
نسخه قابل چاپ منبع: دفاع پرس | لینک خبر

«کتاب الحسین الشهید و القرآن المجید» منتشر شد

«کتاب الحسین الشهید و القرآن المجید» حاصل تحقیق و تفحص در منابع روایی، قرآنی و تاریخی سیدالشهدا علیه‌السلام، تألیف علی عشرتی منتشر شد.

صاحب‌خبر -
به گزارش گروه فرهنگ دفاع‌پرس، «کتاب الحسین الشهید و القرآن المجید» که حاصل تحقیق و تفحص در منابع روایی، قرآنی و تاریخی سیدالشهدا علیه‌السلام توسط علی عشرتی است در ۳۹۰ صفحه به زبان عربی به چاپ رسید و منتشر شد.
در این کتاب سعی شده است که تمام منابع و مآخذ مرتبط با امام حسین و قرآن جمع‌آوری شود تا یک کار جامع و کاربردی به مخاطب ارائه شود. وجه تمایز این کتاب در پیشگفتار محقق در ابتدا کتاب در بیان فرق بین واژه تلاوت و قرآئت آمده است.
 
در این کتاب، محوریت امام بعنوان تالی کتاب الله واضح است.
 
یکی از نکات قابل توجه در این کتاب موضوع‌های طرح شده در این کتاب است که عبارتند از «آیاتی که در شان سیدالشهدا نازل شده است»، «آیاتی که امام در زمان حیات مبارکشان در مواضع مختلف تلاوت نموده‌اند»، «آیاتی که امام در زمان حیات مبارکشان تفسیر نموده‌اند»، «تلاوت آیه استرجاع در مواضع مختلف»، «تلاوت آیات در خطبه‌های امام در کربلا»، «تلاوت آیات توسط راس مطهر امام واعجاز سر مطهر ابا عبدالله».
 
این کتاب در انتشارات مصابیح الدجی به چاپ رسیده است و علاقه‌مندان برای تهیه می‌توانند به درگاه‌های فروش این انتشارات مراجعه کنند. بناست در آینده نزدیک ترجمه‌های این کتاب به زبان فارسی و ... هم منتشر شود.
 
انتهای پیام/ ۱۲۱

نظر شما