شناسهٔ خبر: 67484805 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: ایمنا | لینک خبر

۲ کرمانشاهی مدیر برتر قوه قضائیه شدند

محمد باقر نریمانی معاون فناوری، اطلاعات و برنامه‌ریزی دادگستری استان کرمانشاه به عنوان مدیر برتر کشوری در میان واحدهای متناظر ستادی در قوه قضائیه از سوی معاونت راهبردی برگزیده شد و حمید رضا کریمی دادستان عمومی و انقلاب نیز به عنوان مدیر برتر شورای قضائی استان انتخاب شد.

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرگزاری ایمنا از کرمانشاه، پس از انتخاب شهرام کرمی رئیس کل دادگستری استان کرمانشاه به عنوان مدیر برتر کشوری که بر اساس عملکرد یک ساله در خصوص انجام راهبردها و برنامه ابلاغی سال ۱۴۰۲ صورت گرفت، محمد باقر نریمانی معاون فناوری، اطلاعات و برنامه ریزی دادگستری استان کرمانشاه نیز به عنوان مدیر برتر کشوری در میان واحدهای متناظر ستادی در قوه قضائیه از سوی معاونت راهبردی برگزیده شد و حمید رضا کریمی دادستان عمومی و انقلاب نیز به عنوان مدیر برتر شورای قضائی استان انتخاب شد.

سید محمد صاحبکار خراسانی، معاون راهبردی قوه قضائیه در تشریح فرایند انتخاب مدیران و کارمندان برتر دستگاه قضائی گفت: فرایند انتخاب مدیران برتر کشوری و استانی در پنج سطح پس از طی فرایندهایی انجام گرفته است.

وی گفت: در بند دهم (ارزیابی عملکرد) از مبحث اول (برنامه ریزی، نظارت و سازماندهی) ذیل فصل سوم «نظام مدیریتی اجرای برنامه تحول» سند تحول و تعالی قوه قضائیه؛ تکلیف مهمی بر عهده معاونت راهبردی قرار داده شده که عبارت است از: «ارزیابی و رتبه‌بندی واحدهای ستادی قوه قضائیه و دادگستری استان‌ها در اجرای برنامه‌های ابلاغی و تقدیر سالانه از مدیران برتر». این موضوع نشان دهنده نقش مهم مدیران تحول‌گرا در اجرای برنامه‌های تحولی دستگاه قضائی است.

معاون راهبردی قوه قضائیه افزود: این طرح ناظر به اقدامات ویژه تحولی مدیران قوه قضائیه در راستای سیاست‌های ابلاغی مقام معظم رهبری و سند تحول و تعالی قوه قضائیه و نیز ابتکارات ویژه در سال ۱۴۰۲ است که بر طبق آن مدیران ملی (کشوری) و استانی واحدهای قضائی ملی، معاونت‌های ستادی و سازمان‌ها و مراکز وابسته و نیز دادگستری‌های سراسر کشور، پس از ارائه گزارش اجرای برنامه‌های تحولی خود در کاربرگ‌های استاندارد، مورد ارزیابی و انتخاب قرار گرفتند.

صاحبکار خراسانی تاکید کرد: فرآیند انتخاب مدیران برتر کشوری در سطح اول مربوط به رؤسای کل دادگستری‌ها است که بررسی و ارزیابی عملکرد یک‌ساله رؤسای کل دادگستری‌ها درباره انجام راهبردها و برنامه ابلاغی سال ۱۴۰۲ در دادگستری‌ها توسط معاونت راهبردی انجام شده است.

افزود: در یکی از سطوح نیز طی فراخوانی به واحدهای قضائی ملی، معاونت‌های ستاد مرکزی و سازمان‌ها و مراکز تابعه اعلام شد که مدیران برتر واحد متناظر خود در سطح استان‌ها را با ذکر مستندات و اقدامات و برنامه‌های انجام شده به معاونت راهبردی ارسال کنند. در این بخش نیز معاونت راهبردی ارزیابی و ارسال اسامی به واحدهای نظارتی را انجام داد.

وی اضافه کرد: سطح دیگر نیز مربوط به مدیران برتر اعضای شورای قضائی استان‌ها و مدیران دادگستری است که طی فراخوانی به رؤسای کل دادگستری‌ها اعلام شد که مدیران برتر خود را با ذکر مستندات و اقدامات انجام شده اعلام نمایند که معاونت راهبردی ارزیابی لازم را انجام داد.

به گزارش ایمنا، براساس اعلام معاونت راهبردی قوه قضائیه و پس از بررسی‌های لازم، محمد باقر نریمانی معاون فناوری، اطلاعات و برنامه ریزی دادگستری استان کرمانشاه به عنوان مدیر برتر کشور در حوزه متناظر خود در قوه قضائیه برگزیده شد و حمید رضا کریمی دادستان عمومی و انقلاب نیز به عنوان مدیر برتر شورای قضائی استان انتخاب شد.

نظر شما