شناسهٔ خبر: 67484530 - سرویس سیاسی
نسخه قابل چاپ منبع: باشگاه خبرنگاران جوان | لینک خبر

برگزار شدن انتخابات دور اول ریاست جمهوری در زرند بدون تخلف برگزار شدن انتخابات دور اول ریاست جمهوری در زرند بدون تخلف

رییس دادگستری زرند گفت: مرحله اول انتخابات ریاست جمهوری در زرند سالم و عاری از تخلف برگزار شد و زمینه انتخابات پرشور در دور دوم فراهم می‌باشد.

صاحب‌خبر -

 ابوالفضل فرحبخش در جلسه ستاد پیشگیری از جرائم انتخاباتی شهرستان زرند گفت: با انجام اقدامات ویژه دستگاه‌های اطلاعاتی، نظامی و انتظامی و همکاری ستاد‌ها در مرحله اول انتخابات ریاست جمهوری در شهرستان زرند شاهد شکل گیری رقابت سالم و بدون جرم بوده که با مشارکت شهروندان در هشتم تیرماه کامل شد و به همین جهت بایستی از مردم و متولیان امر قدردانی کرد.

وی افزود: با ایجاد دو قطبی و حساسیت شکل گرفته مسئولیت مجریان انتخابات سنگین‌تر شده و با توجه به گزارش غیر رسمی مبنی بر انجام برخی تخلفات و جرائم انتخاباتی، ستاد‌های دو نامزد نهایی انتخابات بایستی بدانند که عملکرد آن‌ها و طرفداران نامزد‌ها در فضای مجازی و حقیقی به طور مستمر تا لحظه آخر انتخابات رصد و با متخلفین از هر حزب و جناحی برخورد خواهد شد.

این مقام قضایی تخریب و تطمیع را از جمله مهمترین جرائمی دانست که در حال حاضر امکان وقوع دارد و تصریح کرد: برابر ماده ۳۳ قانون انتخابات ریاست‌جمهوری، تطمیع مصداقی از خرید و فروش رای است که می‌تواند به اشکال مختلفی ظهور و بروز نماید و حتی می‌تواند در قالب خیرات و توزیع اغذیه میان مردم شکل بگیرد و بنابراین این اعمال از نگاه تیزبینانه دستگاه‌های اطلاعاتی و قضایی دور نخواهد ماند.

فرحبخش ادامه داد: هر چند که آگاهی سیاسی و بصیرت شهروندان بسیار بالا رفته و اعمال غیرصادقانه ستاد‌های انتخاباتی را شناسایی کرده و به همین جهت توصیه اخلاقی پیشنهاد دلسوزانه به ستاد‌های نامزد‌ها ان است تا از هر گونه بد اخلاقی و خرید و فروش رایی که تضمینی برای اخذ نهایی رای افراد نیست و موجب تخریب چهره نامزد‌ها می‌شود و در نهایت نیز پیگیری قضایی را نیز در پی دارد پرهیز نمایند.

رییس حوزه قضایی زرند در با اشاره به تخریب‌های صورت گرفته در فضای مجازی و حقیقی گفت: ایجاد دو قطبی که در آن اخلاقیات رعایت نشود می‌توان جو جامعه را متشنج نماید و بنابراین ستاد‌ها بدون توجه یه نامزد مقابل تنها برنامه‌های خود را یان نموده و از تخریب چهره دیگران پرهیز نموده و از سویی دیگر مسئولین و مبلغینی که به نوعی به حاکمیت ارتباط پیدا می‌کنند و اعمال آن‌ها بر له یا علیه نامزد‌ها باعث ایجاد شبهه طرفداری و هزینه برای نظام می‌شود خود داری نمایند، تا به فضل الهی شهروندان در کمال آرامش به ارزیابی وعده‌های نامزد‌ها پرداخته و فرد اصلح را انتخاب نمایند.


رییس دادگستری زرند در پایان از عزم دستگاه قضایی برای برخود با جرایم انتخاباتی به ویژه تطمیع به هر شکلی برای اخذ رای خبر داد و گفت: تطمیع افراد برای اخذ رای جرم و مستوجب تعزیر است.

نظر شما