شناسهٔ خبر: 67484111 - سرویس سیاسی
نسخه قابل چاپ منبع: ایرنا | لینک خبر

در همایش ورزشکاران حامی پزشکیان در کرمان مطرح شد؛

مرعشی: هر راهی به جز صندوق رای بن‌بست است

کرمان- ایرنا- دبیرکل حزب کارگزاران سازندگی ایران گفت: برای اصلاح امور ایران و ساختن ایران باشکوه هیچ راهی جز ورود در سیاست و اهمیت دادن به انتخابات و صندوق رای وجود ندارد، راه‌های دیگر بن‌بست است.

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرنگار ایرنا، سیدحسین مرعشی شامگاه سه شنبه - ۱۲ تیر - در همایش ورزشکاران حامی مسعود پزشکیان که در سالن شهدای زغال سنگ شهر کرمان برگزار شد، اظهار داشت: دوباره در صحنه سیاست، تفکرات احمدی نژادی در معرض یک انتخاب قرار گرفته است، همه ما فکر می کردیم اگر قرار باشد انتخابات در سال ۱۴۰۳ به مرحله دوم برود، بین پزشکیان و قالیباف باشد و می توانست یک انتخابات برد-برد باشد، زیرا قالیباف تجربه کافی برای اداره کشور داشت و سیاست‌هایش نیز از سیاست‌های افراطی فاصله گرفته و میانه رو شده است؛ قالیباف جرات نمی‌کرد بگوید می‌خواهد برود تحریم‌ها را نقد کند و از حرف‌هایش معلوم بود با تحریم موافق نیست.

وی با بیان اینکه دنیا چرخیده و باز به عقب برگشتیم، گفت: البته پزشکیان شخصا آدم توانا، صادق، مردم‌دار و درستکار است، اما حتما هاشمی رفسنجانی نمی‌شود ولی جریان(مقابل) همان جریان است.

پزشکیان می‌خواهد ایران را بر سکوی قهرمانی بنشاند

مرعشی افزود: تفکر پزشکیان تفکری است که می‌خواهد ایران را بر سکوی قهرمانی بنشاند اما تفکر مقابل تفکری است که می خواهد ایران و مردم ایران را به بهشت رهنمون کند، اینها در مقابل هم قرار گرفته‌اند و صحنه روشن است.

وی تصریح کرد: ما می‌گوییم این ایرانی‌هایی که سال ۱۳۵۷ آمدند به امام (ره) تکیه کرده و از ایشان تبعیت کردند و جمهوری اسلامی را ساختند، اینها محترم‌تر از این هستند که با پلیس و بگیر و ببند و دستورات حکومتی چادر سرشان کنیم یا به نماز خواندن وادارشان بکنیم.

مرعشی گفت: اینقدر به این مردم بی اعتنایی و توهین نکنید، این مردم روحانیت را بر کرسی نشاندند، روحانیت در گوشه حوزه‌های علمیه گرفتار تامین معیشت روزمره‌اش هم نبود، مگر یادتان رفته روحانیت محترم ایران قبل از انقلاب محتاج یک بانی بود که دعوتش کند بر منبر برود؛ این مردم شما را بر کرسی نشاندند، قدر مردم را بدانید، اگر متدین، دیندار، ارزش‌مدار و متخلق به اخلاق نبودند که به شما چنین خدمتی نمی‌کردند و چنین جایگاهی (به شما) نمی دادند، حالا برگشتید کاری به روز مملکت آوردید که جوانان، تحصیلکردگان، متخصصان و کاردان‌های فنی طرفدار مملکت بروند خارج دنبال و کار بگردند.

وی افزود: امروز قاطع می‌گویم، اولا انتخابات همیشه مهم است، برای اصلاح امور ایران و ساختن ایران باشکوه؛ هیچ راهی جز ورود در سیاست و اهمیت دادن به انتخابات و صندوق رای وجود ندارد، راه‌های دیگر بن بست است.

مرعشی گفت: در این انتخابات امروز ۲ شخص، نماینده ۲ جناح فکری هستند که روبه‌روی هم هستند؛ یک طرف (پزشکیان) می‌گوید می روم با تعامل مسائل مان را با دنیا حل می کنم، تجربه کشورهای موفق به کار می‌گیرم، نفت و گاز ایران را از بحران نجات می‌دهم و ۲ هزار میلیارد تومان منابع از خارج برای ساختن ایران می آورم. می خواهد فاصله اقتصاد عربستان که سه برابر ایران شده یا فاصله اقتصاد ترکیه را با ایران حل کند.

وی افزود: گروهی هم می‌گوید تحریم‌ها را می روم خنثی می‌کنم تا بتوانم ۲و نیم میلیون بشکه نفت بفروشم و پولش را مواد غذایی بیاورم؛ حداکثر هنر یکی، اداره وضع موجود است.

مرعشی گفت: دوستانی که ورزش قهرمانی را انتخاب کردند خیلی خوب می دانند برای رسیدن به یک جایگاه در سطح ملی یا در آسیا، المپیک و پارالمپیک چقدر زمان، تمرین و ایستادگی لازم است که با چنین ایستادگی هیچ کدام از شما نمی توانید مدارج را طی کنید.

دبیرکل حزب کارگزاران سازندگی ایران افزود: در اداره جامعه نیز ما ایرانی‌ها گاهی اوقات زود از سیاست خسته می شویم و زیاد شنیده می شود که گفته می شود ما رای دادیم اما چه شد؟.

جوانان تجربه ترکیه را بخوانند

مرعشی بیان کرد: جوانانی که اهل مطالعه هستند تجربه ترکیه را بخوانند؛ خیلی از ایرانی ها شاید سه سال یکبار ترکیه بروند و گذران وقت و تفریح کنند و برگردند؛ زمانی که رفته اند دیده اند شرایط ترکیه از ما بسیار مناسب‌تر است، به طور مثال جمعیت ما تقریبا برابر ترکیه است و ذخایر نفت و گاز و ارزان ترین سوخت دنیا را داریم، با اینکه تمام انرژی ترک ها وارداتی است و علاوه بر اینکه قیمت های جهانی را باید پرداخت کنند، مالیات سنگینی هم دولت روی سوخت از آنها می‌گیرد و تمام انرژی ها در ترکیه از اروپا هم بالاتر است، اما ترکیه کشور موفقی در اقتصاد است.

دبیرکل حزب کارگزاران سازندگی ایران گفت: ترکیه امروزی و نوین در حدود ۱۰۰ سال قبل توسط آتاتورک، در خرابه های امپراتوری عثمانی پایه گذاری شد؛ امپراتوری عثمانی شامل ترکیه امروزی، عراق، لبنان، سوریه، اردن هاشمی، مصر، عربستان سعودی، کویت، امارات متحده عربی و قطر بود و همگی امپراتوری عثمانی را تشکیل می دادند.

وی افزود: در اثر پیدایش جنگ جهانی اول، امپراتوری عثمانی متلاشی شد و تمام کشورها از درون این امپراطوری بیرون آمدند، در طول این ۱۰۰ سال یک ارتش و نیروی قهری و مسلح قدرتمند از اصول جمهوری لاییک ترکیه حفاظت کرد و ارتش ترکیه بیش از آنچه فکر و تصور کنید که نیروهای مسلح ما در سیاست دخالت می کنند، ارتش ترکیه در سیاست دخالت می کرد.

دبیرکل حزب کارگزاران سازندگی ایرانبیان کرد: ارتش ترکیه چهار بار کودتا کرده است و دولتی که از رای مردم خارج می‌شدند ساقط می‌شد.چند بار حزب های موفق را با تصمیم ارتش در ترکیه منحل کردند ولی مردم ترکیه انتخابات، سیاست و حزب را رها نکردند، آنقدر ایستادگی کردند تا ارتش را در مقابل اراده خودشان وادار به عقب نشینی کردند.

روز انتخابات به میدان بیایید و افتخار بیافرینید

مرعشی اظهار داشت: اکنون بیش از ۲۵ سال است که ارتش ترکیه دخالت‌هایش در سیاست محدود شده است؛ اینقدر این کشور به لحاظ سیاسی رشد کرده است و با اینکه حکومت لاییک است و دین حق دخالت در سیاست را ندارد، یک حزب اسلام‌گرا در ترکیه حاکم شده و ۲۰ سال کشور را اداره می‌کند.

دبیرکل حزب کارگزاران سازندگی ایران گفت: ورزشکاران، صنعتگران، خانم ها و آقایان، برای آینده ایران، همان طور که زمانی ورزشکاری روی سکو می رود و سرود جمهوری اسلامی نواخته می‌شود احساس غرور می کنیم باید ایران را در سکوی قهرمانی بنشانیم .

وی افزود: برای این که ایران بخواهد در سکوی قهرمانی بنشیند باید ایرانی‌ها به سیاست اهمیت درجه یک بدهند، نمی شود ما به سیاست و انتخابات اهمیت ندهیم و بگوییم اگر رای بدهیم یا رای ندهیم یکی است.

مرعشی با بیان اینکه راه، راه دمکراسی و توسعه است، ۴۸ ساعت تا رقم خوردن سرنوشت بیشتر باقی نمانده است، خطاب به حاضران گفت: من دست شما را می بوسم، شما هم بروید دست مردم و جوانان را ببوسید، در خانه های مردم را بزنید، بیایید میدان و افتخار بیافرینید؛ ما هم متعهد خواهیم بود رئیس جمهور منتخب شما را پشتیبانی کنیم.

نظر شما