شناسهٔ خبر: 67483451 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: ایرنا | لینک خبر

استاندار مازندران تاکید کرد

مازندران نیازمند تمهیدات اساسی در زمینه آبخیزداری

نوشهر - ایرنا- استاندار مازندران گفت : این استان با توجه به وقوع سیل اخیر خسارت های وارده و ادامه خشکسالی ها و تغییرات اقلیمی، نیازمند تمهیدات اساسی در زمینه آبخوان داری و آبخیزداری برای مقابله با سیلاب است.

صاحب‌خبر -

به گزارش ایرنا، یوسف نوری روز سه شنبه در حاشیه دیدار با سیل زدگان غرب مازندران در گفت و گو با خبرنگاران افزود : سیل اخیر در استان در ۲ نقطه اساسی مرزن آباد در غرب مازندران و فیروزکوه علاوه بر خسارت های جانی به زیرساخت های منطقه اعم از اراضی کشاورزی و دامداری ها و تاسیسات خسارت فراوانی وارد کرده است.

وی اظهار کرد: میزان خسارت سیل طبق بررسی های انجام شده نهادهایی از جمله مدیریت بحران و جهاد کشاورزی استان در منطقه فیروزکوه ۲۵۰ میلیارد تومان و در منطقه غرب مازندران ۴۵ میلیارد تومان برآورد شد.

وی خاطرنشان کرد: بخشی از برآورد سیل به میزان ۴۷۰ میلیارد تومان نیز باید از سازمان برنامه و بودجه پیگیری و تامین بشود که مسوولان امر استان بعد از برگزاری انتخابات آن را پیگیری خواهند کرد تا تخصیص یابد.

وی به سفر ۲ معاون وزیر جهاد کشاورزی به مازندران اشاره کرد و یادآور شد: این معاونان اکنون در منطقه حضور دارند تا برآورد خسارت سیل به این بخش را قطعی کنند تا پیگیری های لازم بموقع صورت بگیرد.

نوری اضافه کرد : در این ارتباط سرپرست ریاست جمهوری ضمن پیگیری اقدامات انجام شده، دستورهایی در زمینه تخصیص اعتبار برای جبران خسارات وارد شده صادر کرد.

به گفته وی باید برای برداشت درختان خشک از عرصه های جنگلی این استان و همچنین مصالح آورده مربوط به سیل و انباشت آن در بستر رودخانه های منطقه نیز تدابیری اندیشیده بشود.

نوری با بیان این که همه نهادهای خدمات رسان در سیل اخیر این استان پای کار بودند، از رسانه های گروهی نیز به خاطر انعکاس مطلوب اخبار این رویداد طبیعی قدردانی کرد.

به گزارش ایرنا، حوالی ساعت ۲۰:۳۰ سه‌شنبه پنجم تیر پس از بارندگی‌های شدید در مناطقی از ارتفاعات مازندران از جمله سوادکوه جریان‌های سیلابی ایجاد شد و خساراتی بر جا گذاشت.

سیل در محدوده طالع‌رودبار سوادکوه منجر به حرکت کردن انبوهی از واریزه‌های کوهی و سنگ‌ها از ارتفاعات به سمت جاده شد و تعداد زیادی از خودروها زیر این آوردهای سیلابی مدفون شدند.

همچنین ساعت ۲۰:۳۰ پنجشنبه شب ۲۴ خرداد ۱۴۰۳ بارش‌های رگباری در ارتفاعات چالوس منجر به طغیانی شدن رودخانه چالوس و وقوع سیلاب و انسداد جاده کندوان شد که این سیل خساراتی را نیز به دنبال داشت.

این حادثه در منطقه دزدبن جاده چالوس و محدوده رستوران دربند رخ داد که تعدادی از خودرو ها گرفتار سیلاب شدند و جریان شدید آب دست‌کم ۱۰ دستگاه خودرو را طعمه خود کرد. این حادثه علاوه بر خسارت به زیرساخت‌ها و واحدهای تجاری حاشیه جاده، سه نفر مفقودی داشت.

نظر شما