شناسهٔ خبر: 67483232 - سرویس بین‌الملل
نسخه قابل چاپ منبع: الف | لینک خبر

سازمان ملل: تعداد آوارگان غزه به ۱.۹ میلیون نفر رسیده است

هماهنگ‌کننده ارشد سازمان ملل در امور بشردوستانه و بازسازی نوار غزه در جلسه شورای امنیت پیرامون وضعیت انسانی غزه، اعلام کرد تعداد آوارگان غزه بر اثر حملات رژیم صهیونیستی به ۱.۹ میلیون نفر رسیده است.

صاحب‌خبر -

به گزارش ایسنا، «سیگرید کاگ» هماهنگ‌کننده ارشد سازمان ملل در امور بشردوستانه و بازسازی نوار غزه روز سه‌شنبه و در ابتدای جلسه شورای امنیت گفت ۱.۹ میلیون نفر تاکنون در سراسر غزه آواره شده‌اند.

او همچنین گفت: کمک‌های انسانی باید بی‌وفقه به این باریکه منتقل شود. از زمان شروع عملیات نظامی ارتش اسرائیل در شهر رفح در جنوب غزه، حجم این کمک‌ها به شدت کاهش یافته است.

کاگ همچنین تاکید کرد «برقراری آتش‌بس فوری در غزه ضروری است، تدارکات باید در اختیار آژانس های امدادی بین‌المللی قرار گیرد و اعضای شورا باید منابع و بودجه این آژانس‌ها را تامین کنند، چراکه کمک‌های اضافی به ارزش ۲.۵ میلیارد دلار ضروری است».

این مقام سازمان ملل با بیان اینکه «فعالیت نظامی و نبود جاده‌های امن بر عملیات بشردوستانه تأثیر می‌گذارد»، گفت: ما از اسرائیل خواستیم تا سازمان ملل را قادر سازد تا به مناطق غزه کمک کند. گذرگاه رفح و همه گذرگاه‌ها با نوار غزه باید فوراً باز شوند.

او همچنین بر نقش تشکیلات خودگردان فلسطین در بازسازی غزه تاکید کرد.

کاگ گفت: ایجاد یک سیستم موثر و قابل اعتماد برای پیشگیری و هماهنگی درگیری در غزه ضروری است. باید مواد پزشکی و سوخت مورد نیاز روزانه از قبل تامین شود.

نماینده چین در شورای امنیت نیز  فاجعه انسانی در غزه را ساخته دست بشر دانست و گفت سرمایه‌گذاری برخی کشورها روی اسکله شناور یکی دیگر از شکست‌های تلخ بود.

او تصریح کرد آژانس‌های بشردوستانه به یک هدف مشروع در غزه تبدیل شده‌اند و مقر آنروا بارها هدف قرار گرفته است.

برچسب‌ها:

نظر شما