شناسهٔ خبر: 67482193 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: مهر | لینک خبر

در دولت سیزدهم؛

طول راه‌های استان بوشهر ۲۴۴ کیلومتر افزایش یافته است

بوشهر- مدیرکل راه و شهرسازی استان بوشهر گفت: در دولت سیزدهم، طول راه‌های استان بوشهر ۲۴۴ کیلومتر افزایش یافته است.

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرنگار مهر، سید محمود دستغیبی عصر سه‌شنبه در جمع خبرنگاران اظهار کرد: در راستای اجرای طرح نهضت ملی مسکن، جوانی جمعیت و… بیش از ۱۱ هزار و ۷۸۳ واحد مسکونی زمین در سطح استان بوشهر تحویل متقاضیان شده است.

وی اضافه کرد: در زمینه خود مالکی نیز تاکنون سه هزار و ۳۰۰ واحد در استان بوشهر از بانک‌های عامل تسهیلات را اخذ کرده‌اند که از برنامه‌های طرح نهضت ملی مسکن است.

مدیرکل راه و شهرسازی استان بوشهر بیان کرد: در پروژه‌های خود مالکی بافت فرسوده نیز تاکنون در مجموع ۲ هزار و ۵۰۰ واحد نسبت به اخذ پروانه و نوسازی واحدها اقدام شده است.

افتتاح ۴۰۰۰ هزار واحد مسکن

وی اضافه کرد: طرح نهضت ملی مسکن شامل بخش‌های مختلف تولید از جمله ۹۹ ساله، مسکن روستایی و خودمالکی می‌شود که تاکنون بیش از چهار هزار واحد مسکونی در استان بوشهر مورد بهره‌برداری قرار گرفته است.

دستغیبی با اشاره به افزایش طول راه‌های استان بوشهر به میزان ۲۴۴ کیلومتر در دولت سیزدهم بیان کرد: این راه‌های شامل بزرگراه، راه اصلی، فرعی و محورهای روستایی است.

وی از اجرا و افتتاح ۱۰۰ هزار میلیارد ریال طرح در حوزه راه‌سازی استان بوشهر طی سه سال اخیر گفت: محور چهار خطه بزباز - بندو در شهرستان عسلویه یکی از طرح‌های شاخص استان است که شکل چهار خطه و به طول ۲۶ اجرا شده است.

تکمیل ۲۵ کیلومتر محور ساحلی دیر - بوشهر

مدیرکل راه و شهرسازی استان بوشهر تصریح کرد: افتتاح کمربندی دوراهک به کنگان به طول ۱۳.۵ کیلومتر بهره‌برداری از ۱۱ کیلومتر بزرگراه اهرم - برازجان، ۶ کیلومتر از محور ساحلی دیر به کنگان با نام شهید رئیسی به طول ۶.۲ کیلومتر و سه کیلومتر محور گناوه به گچساران از دیگر طرح‌های شاخص اجرا شده در استان توسط دولت شهید رئیسی است.

دستغیبی ادامه داد: در سفر آخر رئیس جمهور شهید به استان بوشهر در سال ۱۴۰۱ حدود ۲۵ کیلومتر محور ساحلی دیر - بوشهر در دستور ساخت قرار گرفت که به زودی به بهره‌برداری می‌رسد.

وی افزود: طول محور ساحلی بندر دیر به بوشهر ۱۹۰ کیلومتر که برای تکمیل این محور ۴۰ هزار میلیارد ریال اعتبار نیاز است.

دستغیبی عنوان کرد: در سفر رئیس جمهور شهید به استان بوشهر هشت میلیارد ریال اعتبار برای تسریع در محور دالکی به کنارتخته مصوب شد.

مدیرکل راه و شهرسازی استان بوشهر یادآور شد: نیاز اعتباری این محور برای تکمیل ۱۵ هزار میلیارد ریال برآورد شده است.

نظر شما