شناسهٔ خبر: 67481933 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: ایمنا | لینک خبر

مدیرکل هواشناسی سیستان و بلوچستان:

وزش باد شدید با سرعت ۱۱۱ کیلومتر در ساعت زابل را درنوردید

مدیرکل هواشناسی سیستان و بلوچستان گفت: برای دومین روز متوالی سرعت وزش باد در زابل به بیش از ۱۰۰ کیلومتر در ساعت رسید.

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرگزاری ایمنا از سیستان و بلوچستان و به نقل از روابط عمومی اداره کل هواشناسی سیستان و بلوچستان، محسن حیدری اظهار کرد: برای دومین روز متوالی سرعت وزش باد در زابل به بیش از ۱۰۰ کیلومتر در ساعت رسید.

وی افزود: وزش باد شدید تا بیشینه ۱۱۱ کیلومتر در ساعت، امروز ۱۲ تیر ۱۴۰۲ زابل را درنوردید و گردوغبار حاصل از آن شعاع دید افقی را به ۱۵۰۰ متر کاهش داد و در شهرستان زهک بیشینه سرعت باد به ۸۳ کیلومتر در ساعت رسید و دید افقی را در ایستگاه هواشناسی تا ۲ هزار متر کاهش داد و غبار حاصل از طوفان منطقه سیستان دید افقی را در ایستگاه فرودگاهی زاهدان در شبانه روز گذشته به ۲۵۰۰ متر و در ایستگاه هواشناسی خاش به ۳ هزار متر کاهش داد.

مدیرکل هواشناسی سیستان و بلوچستان بیان کرد: این طوفان باعث افزایش گردوغبار در شهرستان‌های ایرانشهر، میرجاوه، سراوان، مهرستان و بخش نصرت‌آباد شد است.

حیدری بیان کرد: تا چهارشنبه با تشدید جریانات شمالی در شمال استان وزش باد شدید و گردخاک در برخی نقاط طوفان گردوخاک، کاهش دید افقی، کاهش کیفیت هوا و اختلال در تردد پیش بینی می‌شود.

وی تصریح کرد: پنجشنبه قدری از شدت وزش باد کاسته شده مجدداً از جمعه سرعت باد افزایش می‌یابد. طی این مدت در نواحی مرکزی، نوار غربی و مرز شرقی استان وزش باد و گردوخاک با شدت کمتر نسبت به نواحی شمالی و افزایش غبار پیش بینی می‌شود.

حیدری توصیه کرد: از تردد غیر ضروری بیماران تنفسی، افراد سالخورده و کودکان، در زمان غبار آلود شدن هوا خودداری شود؛ احتیاط در ترددهای جاده‌ای و محافظت از گلخانه‌ها و محصولات توصیه می‌شود و از کار در ارتفاعات جدا پرهیز کنید.

نظر شما