شناسهٔ خبر: 67481501 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: ایمنا | لینک خبر

مدیرکل راهداری و حمل‌ونقل جاده‌ای استان تهران خبر داد

رفع ۶۷ نقطه حادثه‌خیز استان تهران در دولت سیزدهم

مدیرکل راهداری و حمل‌ونقل جاده‌ای استان تهران گفت: در استان تهران متأسفانه باتوجه‌به حجم ترافیک، ۱۰۸ نقطه پرحادثه شناسایی شد که از این تعداد در سال ۱۴۰۱، ۲۲ نقطه و در سال ۱۴۰۲ تعداد ۴۵ نقطه برطرف شد و برای مابقی نقاط برنامه‌ریزی شده است.

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرگزاری ایمنا، مهدی خضری در نشست خبری عملکرد شورای هماهنگی وزارت راه و شهرسازی در دولت سیزدهم که صبح امروز در اداره‌کل راه و شهرسازی استان تهران برگزار شد، اظهار کرد: در استان تهران طول راه‌ها ۳ هزار و ۹۶ کیلومتر و تقریباً یک درصد طول راه‌های کشور است و از این طول راه ۱۰۰۰ و ۳۶ کیلومتر طول راه‌های شریانی و اصلی و ۱۰۰۰ و ۹۲۴ کیلومتر طول راه‌های روستایی استان است.

وی افزود: حدود یک میلیارد و ۲۰۰ میلیون تردد بر اساس آمار تردد شمارهای استان در سطح راه‌های استان انجام می‌شود که روزانه تقریباً ترافیک ورودی و خروجی استان ۳۵۰ هزار تا ۳۷۰ هزار تردد است.

مدیرکل راهداری و حمل‌ونقل جاده‌ای استان تهران ادامه داد: در طول دو سال گذشته اقدامات خوبی در حوزه راهداری انجام شده است که باتوجه به حجم ترافیکی که در راه‌های استان وجود دارد و اکثر آزادراه‌ها و بزرگراه‌ها و… از ترافیک حجیمی برخوردارند، در سال ۱۴۰۱، روکش آسفالت حفاظتی و تقویتی ۴۵۰ کیلومتر از راه‌های استانی و در سال ۱۴۰۲، ۸۵۰ کیلومتر از آن‌ها و در سرجمع این دو سال حدود ۱۳۰۰ کیلومتر روکش آسفالت محافظتی و تقویتی انجام شد.

خضری با اشاره به اینکه عملکرد خوبی در خصوص روکش آسفالت راه‌های روستایی داشته‌ایم و در دو سال گذشته ۲۰۰ کیلومتر راه‌ها روکش شده‌اند و حدود ۵۰ کیلومتر گارد روستایی احداث شده است، بیان کرد: همچنین روشنایی ۲۸ نقطه راه‌ها در استان تهران به طول ۴۱ کیلومتر انجام شده است که در بحث کاهش تصادفات بسیار اثرگذار بوده است.

وی افزود: در استان تهران با توجه به حجم ترافیک، ۱۰۸ نقطه پرحادثه شناسایی شد که از این تعداد در سال ۱۴۰۱، ۲۲ نقطه و در سال ۱۴۰۲ تعداد ۴۵ نقطه برطرف شد.

مدیرکل راهداری و حمل‌ونقل جاده‌ای استان تهران ادامه داد: در سال ۱۴۰۳ برای بقیه نقاط حادثه‎‌خیز برنامه‌ریزی شده که بودجه‌ای بالغ بر ۵۰۰ میلیارد نیاز دارد و با هماهنگی‌های انجام شده با حوزه ریاست‌جمهوری این بودجه تأمین خواهد شد.

خضری افزود: در حوزه حمل‌ونقل کالا و مسافر در استان در سال ۱۴۰۲ قریب به ۴۵ میلیون تن کالا و در مجموعه دو سال گذشته ۹۸ میلیون تن کالا جابه‌جا شده است؛ همچنین تعداد مسافر جا به جا شده در سال گذشته بیش از ۱۳ میلیون نفر بوده است که از جانب عوارض ۳,۵۰۰ میلیارد تومان درآمد کسب شده و بیشتر آن در حوزه نگهداری راه‌ها هزینه شده است.

وی در پایان بیان کرد: ما تقریباً از هفته آینده درگیر سفرهای اربعین می‌شویم که سال گذشته نیز تعداد ۷۶۰ هزار نفر و تقریباً ۲۵ درصد مسافران کشور توسط ناوگان عمومی تهران به مرزها سفر کردند.

منبع: فارس

نظر شما