شناسهٔ خبر: 67481033 - سرویس فرهنگی
نسخه قابل چاپ منبع: وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی | لینک خبر

انتخاب ما در حوزه سیاسی همچون انتخاب نوع پوشش، نشانگر نوع تفکر و فرهنگ ما است

صاحب‌خبر -

به گزارش روابط عمومی اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان قزوین طیب ملکی پور فرماندار قزوین در مراسم افتتاحیه نمایشگاه مد و لباس خانواده ایرانی ضمن تشکر از اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی، شهرداری، بنیاد عفاف و حجاب اسلامی و همه کسانی که دل در گرو مدل و فرهنگ دینی و مذهبی و ایرانی دارند بابت برگزاری این نمایشگاه که کاری بسیار ارزشمند و خلاقانه و مورد رضای مردم بافرهنگ استان است گفت: گاها دیده می شود که خانواده های بافرهنگ و متدین در زمینه انتخاب پوشش و کالاهای ایرانی دچار مشکل هستند و بازار ایرانی تحت تاثیر فرهنگ و تمدن و کالای غربی است لذا برپایی این قبیل نمایشگاه‌های ارزشمند مردم را دلگرم و خوشنود کرده و مورد مطالبه خانواده هاست.


ملکی پور افزود: انسان محل تجلی همه ارزش‌ها و هنجارها و خلیفه الله است و جلوه خداوند عالم از مظاهر جلال و جمال در انسان پیاده شده است؛ فرهنگ دیرینه ایرانی ما محل ارزش ها و هنجارهاست و هنر ایرانی جلوه طبیعت و زیبایی هاست.


وی اظهار داشت: در موضوع مد، جامعه شناسان و روانشناسان می‌گویند آنچه که در گذشته داریم بسیار ارزشمند، عمیق و بی‌نظیر است و با آنچه که الان هست باید تلفیق شود تا زایش فرهنگی در تمام ساحت‌ها و ابعاد مختلف صورت پذیرد.


فرماندار قزوین خاطرنشان ساخت: پوشش یکی از نیازهای اساسی و مد نظر همه ما و همچنین خداوند عالم است و ما در این عرصه سفارشات دینی و مذهبی زیادی در خصوص نوع، رنگ، قد، فصل و جنس لباس و... داریم و البته  یکی از جاهایی که ما کاستی داریم همین عرصه مد، لباس و پوشاک است.

 

ملکی پور ادامه داد: یکی از لباس‌هایی که همچون لباس ظاهر ما، نشانگر شخصیت، معرفت، تفکر، فرهنگ و ارزش های ماست همین لباس و پوشش انتخاب ما در حوزه سیاسی است.


وی گفت: امروز ما آنچه که در حوزه سیاسی انتخاب می‌کنیم و در صندوق‌های رای انداخته و در معرض دید همگان می گذاریم، آن نیز به نوعی پوشش ما محسوب می شود زیرا مقام معظم رهبری مد ظله العالی می‌فرمایند "انتخابات زره پولادین ملت ما در مقابل دشمنان است".


فرماندار قزوین در این راستا افزود: این انتخابات نشانه اقتدار ، شکوه و شعار ماست و مایه ناامیدی دشمنانمان و مایه امید مردم و مستضعفین عالم است؛ انتخابات در واقع حمایت از جمهوری اسلامی ایران است و به فرموده حاج قاسم سلیمانی "جمهوری اسلامی حرم است" و باید این قرارگاه و حرم حفظ شود.

 

این مقام مسئول در پایان تاکید داشت: انتخاب آزاد با شما مردم است و ما در این زمینه دنبال تعیین تکلیف نیستیم و رای به هر فردی در واقع رای به جمهوری اسلامی ایران است اما نوع انتخاب هم باید با یک شیوه و شاقول انجام شود یعنی فردی را انتخاب کنیم که مطابق شاقول و طراز انقلاب باشد و خداترس و خداباور، با اخلاص و مردمی، فسادستیز و حامی مستضعفین باشد زیرا کسی که درد مردم را نداشته باشد شایستگی خادمی مردم را ندارد و امروز این انتخاب ما به نوعی در واقع انتخاب پوشش ما برای جلوه گری سیاسی مان است.

 

26


25
24
23

نظر شما