شناسهٔ خبر: 67480794 - سرویس اجتماعی
نسخه قابل چاپ منبع: ایلنا | لینک خبر

کشف ۲۸ هزار دستگاه ماینر در کشور

رئیس پلیس امنیت اقتصادی فراجا از کشف ۲۸ هزار دستگاه ماینر قاچاق در کشور خبر داد.

صاحب‌خبر -

به گزارش ایلنا، سردار حسین رحیمی در جلسه انعقاد تفاهم نامه میان پلیس امنیت اقتصادی و شرکت توانیر با تاکید بر همکاری و تلاش مضاعف پلیس امنیت اقتصادی در سراسر کشور با شرکت توانیر گفت: این همکاری‌ها باید در راستای جمع آوری و جلوگیری از استفاده از دستگاه ‌ای استخراج رمز ارز که حجم بالایی از برق تولیدی را استفاده کرده و موجبات قعطی برق می‌شود، انجام شود. در سال ۱۴۰۲ و سه ماهه اخیر نزدیک به ۲۸ هزار دستگاه ماینر قاچاق و غیرمجاز در سطح کشور کشف و جمع آوری شده است.

رئیس پلیس امنیت اقتصادی با اشاره به اینکه از این تعداد ماینر کشف شده بیش از ۱۷ هزار مورد آن قبل از استفاده و بهره برداری، کشف و جمع آوری و مابقی ماینرهای کشف شده در حال استخراج رمز ارز و استفاده بودند، گفت:‌ هموطنان گرامی برای همکاری با پلیس امنیت اقتصادی می توانند اطلاعات و اخبار خود را در خصوص مقابله با این موضوع با شماره ۰۹۶۳۰۰ در میان بگذارند.

رحیمی با تاکید براینکه اجرای این گونه برنامه ها دفاع از حقوق شهروندان و مقابله با متخلان و مجرمان است، گفت: دستگاه‌های ماینر کشف شده در هفته انتظامی سال جاری در مراسم امحا و آتش زدن کالا قاچاق معدوم و امحا خواهند شد.

انتهای پیام/

نظر شما